USOAP (Universal Safety Oversight Audit Programme)

Από το 1999 και για μια δεκαετία ο ICAO πραγματοποιούσε εποπτικούς ελέγχους ασφαλείας μέσα στο πλαίσιο του προγράμματος USOAP (Universal Safety Oversight Audit Programme). Αυτοί οι έλεγχοι έδωσαν στον ICAO την δυνατότητα να αξιολογεί τις δυνατότητες κάθε Κράτους-Μέλους στο να εποπτεύει τα επίπεδα ασφάλειας του αεροπορικού κλάδου & των εναερίων μεταφορών του. Μέχρι και τον Οκτώβριο του 2013 ο ICAO είχε ολοκληρώσει 184 ενδελεχείς ελέγχους (CSA - comprehensive systems approach) την ευθύνη για το 99% της παγκόσμιας αεροπορικής κίνησης.
Περισσότερα...

Απολογισμός ΑΟΡΑ Hellas 2013

Ο στόχος και η προοπτική της ΑΟΡΑ

Η ΑΟΡΑ υποστηρίζει αφ ενός μεν την Γεν Αεροπορία σαν σύνολο αλλά αφ ετέρου υποστηρίζει και τους απλούς πιλότους που είναι μέλη. Επίσης υποστηρίζει τις εταιρείες μέλη (corporate members)
Είναι σίγουρο ότι ο απλός πιλότος δεν είναι σε θέση να αντιμετωπίσει μόνος του την κακοδιοίκηση, της ψυχρής γραφειοκρατίας. Θέλουμε να ξέρουν όλα τα μέλη, ότι την κρίσιμη στιγμή, η ΑΟΡΑ θα είναι ο φίλος που θα σταθεί δίπλα τους. 
Περισσότερα...

Σύντομη Ιστορία της AOPA Hellas

Η ΑΟΡΑ Ελλάς ιδρύθηκε για πρώτη φορά στις 16 Μαρτίου του 1993. (περίπου πριν από 20 χρόνια). Όπως θυμούνται ίσως οι παλαιότεροι, την εποχή εκείνη δεν υπήρχαν ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες Γενικής Αεροπορίας, ούτε υπήρχαν ιδιωτικές σχολές χειριστών.
Την εποχή εκείνη υπήρχαν μόνον Αερολέσχες και σχολές αερολεσχών που δίνανε μόνον Ελληνικά ιδιωτικά πτυχία αεροπλάνων. Δεν υπήρχαν τα JAR. Όσο για τα επαγγελματικά πτυχία έπρεπε να πάει κανείς είτε στην Αγγλία είτε στις ΗΠΑ.
Τις Αερολέσχες υποστήριζε και επέβλεπε η ΕΑΛΕ (Εθνική ΑεροΛέσχη της Ελλάδος) και φυσικά η ΥΠΑ.
Μόλις πριν από λίγα χρόνια (1988) η ΕΑΛΕ είχε αλλάξει μορφή, και την Διοίκηση της είχαν αναλάβει αεραθλητές. Οι αεραθλητές φέρανε καινούργια πνοή στον Ελληνικό Αεραθλητισμό. Οι Αεραθλητικές διοργανώσεις, οι αγώνες αεροράλι, οι συμμετοχές στους Βαλκανικούς αεραθλητικούς αγώνες έγιναν περισσότερες και πλουσιότερες και χαρακτηρίζουν την εποχή. Και ξεκίνησε η προσπάθεια να γίνει στην Ελλάδα το όνειρο της Ικαριάδας. Που δυστυχώς παρέμεινε όνειρο.
Περισσότερα...

Συνήθη προβλήματα υγείας υπό το πρίσμα της Aεροπορικής Iατρικής

Στις μέρες μας η αεροπορική ιατρική έχει εξελιχθεί σε πολυδιάστατη επιστήμη με στόχο την ευεξία του ανθρώπου σε συνθήκες αέρος/διαστήματος. Πρόκειται δηλαδή για εφαρμοσμένη επιστήμη με στόχο την προστασία του πιο «αδύναμου κρίκου» στο σύστημα ανθρώπου-μηχανής, κυρίως τον πιλότο.
 
Ο αεροϊατρικός εξεταστής (ΑΜΕ), δεν είναι ο γιατρός που απλά θα χορηγήσει το αναγκαίο πιστοποιητικό, αλλά και ο μόνος εξειδικευμένος ιατρός για να συμβουλέψει ή και να επιλύσει διάφορα προβλήματα υγείας που προκύπτουν. Είναι αυτός που μπορεί να κρίνει σε κάθε περίπτωση τη βέλτιστη αγωγή, χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η πτητική ικανότητα του πιλότου. Γιατί βέβαια ο πιλότος είναι άνθρωπος που δικαιούται να νοσήσει είτε από κάποιο οξύ ή χρόνιο νόσημα και δικαιούται επίσης την κατάλληλη κάθε φορά αγωγή.
Περισσότερα...