ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ 2020 ή κάπου στο μέλλον...

ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ 2020 ή κάπου στο μέλλον...

 

 Από επίσκεψη της AOPA HELLAS στο Κόμο της Ιταλίας το 2018 .

Υδατοδρόμια, μια ιστορία που κρατάει χρόνια . Ήταν το 2014 που συναντήσαμε τον 1ο που τόλμησε να επενδύσει στα ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ. Πήγε αύτανδρο το εγχείρημα και χάθηκαν και λεφτά.

Από τον 1ο νόμο που διαβάζαμε και αναλύαμε τεχνικά από τότε σαν AOPAHELLAS… καταλάβαμε ότι δεν θα γινόταν τίποτα. Γιατί οι τότε νόμοι για τα υδροπλάνα, όχι απλά δεν ήταν αναπτυξιακοί αλλά ήταν και προκλητικά αδιάφοροι και αγνωστικοί, ως προς τον σκοπό και το αντικείμενο. Καταρχήν έβαζαν το «δημόσιο» και μάλιστα το τοπικό Δημόσιο ,ιδιοκτήτες των υποδομών και ανάγκαζε τους ιδιώτες να λειτουργούν κάτω από το καθεστώς αυτό ούτε καν σαν ΣΔΙΤ .

Περισσότερα...

General Aviation in Greece (article in Greek language)

H Γενική Αεροπορία στην Ελλάδα

Παρουσίαση 22 προβλημάτων και πιθανών λύσεών τους.

Ο «οδικός χάρτης» (Policy Manual) της AOPA Hellas.

www.aopa.gr

Έκδοση: Φεβρουάριος 2018

Ο όρος «Γενική Αεροπορία» (Γ.Α.), αφορά τις αεροπορικές δραστηριότητες ιδιωτών που γίνονται με μικρά, κυρίως, αεροσκάφη & ελικόπτερα για ιδιωτικούς σκοπούς όπως ψυχαγωγία (recreationalflying), προσωπικά επαγγελματικά ταξίδια, εκπαίδευση πιλότων, αεροτουρισμό, αεραθλητισμό κ.α. χωρίς εμπορική εκμετάλλευση/μίσθωση αεροσκάφους ή/και πιλότου.

Κατά ICAOAnnex 6, “OperationofAircraftDefinitions”, η ερμηνεία της Γ.Α. ορίζεται ως εξής:

«Οι πτητικές δραστηριότητες που δεν περιλαμβάνουν εμπορικές μεταφορές ή εναέριες εργασίες».

Σημ.: Οι εναέριες εργασίες περιλαμβάνουν ειδικές εφαρμογές στους ακόλουθους κλάδους: αγροτικό, κατασκευαστικό, αεροφωτογράφιση, μετεωρολογία, αποτύπωση, παρατήρηση-επιτήρηση-περιπολία, συντήρηση κατασκευών σε ύψη, έρευνα, έρευνα και διάσωση, έρευνα-εξέλιξη αεροσκαφών, ρίψη αλεξιπτωτιστών κ.α.

Τα συνήθη αεροσκάφη Γ.Α. μπορούν να μεταφέρουν από 2 έως και 6 άτομα, σε αποστάσεις 400 έως 800 ν.μίλια (700~1.500 Χλμ) ανάλογα την αυτονομία καυσίμου τους, με ταχύτητες 90 έως 140 κόμβους (160~250 Χλμ./ωρα) και ζυγίζουν, χοντρικά, από 1 έως 1.5 τόνο. Επιχειρούν (και) από μικρά αεροδρόμια με διαδρόμους απογείωσης της τάξεως των 700 μ. μήκος. Ελικόπτερα κατηγορίας Γ.Α. έχουν εμβέλεια 200~300 ν.μίλια και μεταφέρουν 2~4 άτομα σε ταχύτητες 100~110 κόμβους.

Περισσότερα...

Σύντομη Ιστορία της AOPA Hellas

ΣΥΝΤΟΜΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΟΡΑ ΕΛΛΑΣ

Η ΑΟΡΑ Ελλάς ιδρύθηκε για πρώτη φορά στις 16 Μαρτίου του 1993. (περίπου πριν από 20 χρόνια). Όπως θυμούνται ίσως οι παλαιότεροι, την εποχή εκείνη δεν υπήρχαν ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες Γενικής Αεροπορίας, ούτε υπήρχαν ιδιωτικές σχολές χειριστών.
Την εποχή εκείνη υπήρχαν μόνον Αερολέσχες και σχολές αερολεσχών που δίνανε μόνον Ελληνικά ιδιωτικά πτυχία αεροπλάνων. Δεν υπήρχαν τα JAR. Όσο για τα επαγγελματικά πτυχία έπρεπε να πάει κανείς είτε στην Αγγλία είτε στις ΗΠΑ.
Τις Αερολέσχες υποστήριζε και επέβλεπε η ΕΑΛΕ (Εθνική ΑεροΛέσχη της Ελλάδος) και φυσικά η ΥΠΑ.
Μόλις πριν από λίγα χρόνια (1988) η ΕΑΛΕ είχε αλλάξει μορφή, και την Διοίκηση της είχαν αναλάβει αεραθλητές. Οι αεραθλητές φέρανε καινούργια πνοή στον Ελληνικό Αεραθλητισμό. Οι Αεραθλητικές διοργανώσεις, οι αγώνες αεροράλι, οι συμμετοχές στους Βαλκανικούς αεραθλητικούς αγώνες έγιναν περισσότερες και πλουσιότερες και χαρακτηρίζουν την εποχή. Και ξεκίνησε η προσπάθεια να γίνει στην Ελλάδα το όνειρο της Ικαριάδας. Που δυστυχώς παρέμεινε όνειρο.

Περισσότερα...