Σύντομη Ιστορία της AOPA Hellas

Η ΑΟΡΑ Ελλάς ιδρύθηκε για πρώτη φορά στις 16 Μαρτίου του 1993. (περίπου πριν από 20 χρόνια). Όπως θυμούνται ίσως οι παλαιότεροι, την εποχή εκείνη δεν υπήρχαν ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες Γενικής Αεροπορίας, ούτε υπήρχαν ιδιωτικές σχολές χειριστών.
Την εποχή εκείνη υπήρχαν μόνον Αερολέσχες και σχολές αερολεσχών που δίνανε μόνον Ελληνικά ιδιωτικά πτυχία αεροπλάνων. Δεν υπήρχαν τα JAR. Όσο για τα επαγγελματικά πτυχία έπρεπε να πάει κανείς είτε στην Αγγλία είτε στις ΗΠΑ.
Τις Αερολέσχες υποστήριζε και επέβλεπε η ΕΑΛΕ (Εθνική ΑεροΛέσχη της Ελλάδος) και φυσικά η ΥΠΑ.
Μόλις πριν από λίγα χρόνια (1988) η ΕΑΛΕ είχε αλλάξει μορφή, και την Διοίκηση της είχαν αναλάβει αεραθλητές. Οι αεραθλητές φέρανε καινούργια πνοή στον Ελληνικό Αεραθλητισμό. Οι Αεραθλητικές διοργανώσεις, οι αγώνες αεροράλι, οι συμμετοχές στους Βαλκανικούς αεραθλητικούς αγώνες έγιναν περισσότερες και πλουσιότερες και χαρακτηρίζουν την εποχή. Και ξεκίνησε η προσπάθεια να γίνει στην Ελλάδα το όνειρο της Ικαριάδας. Που δυστυχώς παρέμεινε όνειρο.
Περισσότερα...

Συνήθη προβλήματα υγείας υπό το πρίσμα της Aεροπορικής Iατρικής

Στις μέρες μας η αεροπορική ιατρική έχει εξελιχθεί σε πολυδιάστατη επιστήμη με στόχο την ευεξία του ανθρώπου σε συνθήκες αέρος/διαστήματος. Πρόκειται δηλαδή για εφαρμοσμένη επιστήμη με στόχο την προστασία του πιο «αδύναμου κρίκου» στο σύστημα ανθρώπου-μηχανής, κυρίως τον πιλότο.
 
Ο αεροϊατρικός εξεταστής (ΑΜΕ), δεν είναι ο γιατρός που απλά θα χορηγήσει το αναγκαίο πιστοποιητικό, αλλά και ο μόνος εξειδικευμένος ιατρός για να συμβουλέψει ή και να επιλύσει διάφορα προβλήματα υγείας που προκύπτουν. Είναι αυτός που μπορεί να κρίνει σε κάθε περίπτωση τη βέλτιστη αγωγή, χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η πτητική ικανότητα του πιλότου. Γιατί βέβαια ο πιλότος είναι άνθρωπος που δικαιούται να νοσήσει είτε από κάποιο οξύ ή χρόνιο νόσημα και δικαιούται επίσης την κατάλληλη κάθε φορά αγωγή.
Περισσότερα...

Γνωριμία με τα PLBs και Ενέργειες της AOPA Hellas

Στο παρόν άρθρο περιγράφονται τα χαρακτηριστικά και η χρήση μιας συγκεκριμένης συσκευής κινδύνου στην αεροπορία και οι προσπάθειες να δοθεί η δυνατότητα και στους εν Ελλάδι χειριστές αεροσκαφών να ενημερωθούν και να κάνουν προαιρετικά χρήση αυτής παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει στη χώρα μας αεροπορικός φορέας που να υποστηρίζει τη δήλωση τους και δεν τα αναγνωρίζει η Ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας – βλέπε Δ5. Πρόσφατα βρέθηκε τρόπος να ξεπεραστεί το συγκεκριμένο γραφειοκρατικό πρόβλημα με την δήλωση της συσκευής στην Κυπριακή βάση η οποία προβλέπει στη φόρμα της αεροπορική χρήση. Επίσης πρόσφατα έχει αρχίζει να ξεκαθαρίζει η διαδικασία και από τις Ελληνικές αρχές αφού όπως μας διαβεβαίωσαν επεξεργάζονται το νομικό πλαίσιο που θα πρέπει να διέπει, μεταξύ άλλων, την κατοχή-χρήση-καταχώρηση στοιχείων κατόχων συσκευών PLB στην Ελλάδα.

ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΕΤΑΞΩ ΧΑ! ...

Με το που ξεστόμισα την φράση, μια καταιγίδα λόγων και δικαιολογιών γιατί αυτό είναι αδύνατον, ξέσπασε στο κεφάλι μου.
-  ΘΑ ΣΚΟΤΩΘΕΙΣ!
-  Οι γυναίκες δεν γίνονται πιλότοι.
-  Με τι λεφτά;
-  Πού θα βρεις χρόνο;
-  Περίμενε να μεγαλώσουν τα παιδιά (μέχρι να τα θεωρήσετε αρκετά μεγάλα, θα με έχει κόψει το Κ.Α.Ι. λόγω ηλικίας).
Περισσότερα...