Νέος Κανονισμός ΥΠΑΜ

Αριθμ πρωτ 11 / 13-04-2017

Προς ΥΠΑ/Δ2

ΘΕΜΑ Νέος Κανονισμός ΥΠΑΜ

Σχετικά με τον υπό έκδοση νέο κανονισμό ΥΠΑΜ, η θέση των μελών της ΑΟΡΑ Ελλάς έχει ως εξής

(1).Χρονική διάρκεια για την ολοκλήρωση των θεωρητικών εξετάσεων

Η ΑΟΡΑ Ελλάς συμφωνεί να υπάρχει χρονικό όριο για την ολοκλήρωση των θεωρητικών εξετάσεων.

Υπάρχουν όμως δύο προυποθέσεις (α) το χρονικό όριο να είναι ευρύ, δηλ να είναι 2 ή 3 χρόνια (β).Να έχει εφαρμογή από την ημέρα που θα δημοσιευτεί ο νέος Κανονισμός ΥΠΑΜ σε ΦΕΚ. Δηλαδή ο χρόνος για όλους τους υποψήφιους να αρχίσει από την ημέρα της δημοσιεύσεως του νέου Κανονισμού σε ΦΕΚ.

Άλλωστε, από καθαρά νομική άποψη, δεν νοείται αναδρομική εφαρμογή νόμου

(2).Συντήρηση ΥΠΑΜ

Σήμερα υπάρχει σύγχυση στις προυποθέσεις για την συντήρηση των ΥΠΑΜ Για να φύγουμε από τις αλληλοσυγκρουόμενες απόψεις, προτείνουμε να γίνει αποδεκτή η διαδικασία συντήρησης που έχει καθιερώσει για τα πιστοποιημένα αεροσκάφη η EASA

Με τον τρόπο αυτό θα έχουμε καλύτερη συντήρηση και ταυτόχρονα θα έχουμε συντήρηση αποδεκτή από όλους τους φορείς

(3).Πτυχία χειριστών υδροπλάνων ΥΠΑΜ

Δεν υπάρχει Ελληνική νομοθεσία, που να περιγράφει το είδος της εκπαίδευσης και τον τρόπο εξέτασης για την απόκτηση πτυχίων χειριστών υδροπλάνων ΥΠΑΜ.

Είναι ανάγκη να προβλεφθεί στον Κανονισμό η ύλη, ο τρόπος εκπαίδευσης και ο τρόπος εξέτασης για την απονομή πτυχίων (α) χειριστή υδροπλάνων ΥΠΑΜ (β).εκπαιδευτή (γ).Εξεταστή

Στο παρελθόν η ΥΠΑ απένειμε 3 πτυχία (κατ απονομή) σε 3 χειριστές, που όλοι είναι μέλη της ίδιας αερολέσχης, και αυτοί έκαναν σε χώρο της ΥΠΑ σχολείο εδάφους σε 20 περίπου ενδιαφερόμενους. Όμως κανείς δεν πήρε οποιοδήποτε πτυχίο. Η προσπάθεια αυτή απέτυχε.

Είναι υποχρέωση της ΥΠΑ να ορίσει μέσω του Κανονισμού, τις απαιτήσεις για την απόκτηση όλων των πτυχίων υδροπλάνων ΥΠΑΜ

(4).Ανεφοδιασμός

Σήμερα το σύνολο σχεδόν των ΥΠΑΜ χρησιμοποιεί καύσιμο mogas, δηλ βενζίνη αυτοκινήτων σαν αυτή που διαθέτουν τα πρατήρια βενζίνης. Όμως υπάρχει πρόβλημα. ΚΑΝΕΝΑ Ελληνικό αεροδρόμιο δεν προσφέρει αυτό το καύσιμο. Για να λυθεί το πρόβλημα επιτρέπεται στους χειριστές ΥΠΑΜ να μεταφέρουν mogas με κάνιστρα, μέχρι 60 λίτρων

Αυτό δημιουργεί άλλα προβλήματα, διότι υπάρχουν ελαφρά αεροσκάφη που χρησιμοποιούν mogas και δεν είναι ΥΠΑΜ

Η ΑΟΡΑ ζητά να επιτραπεί η χρήση καυσίμου mogas από όλα τα αεροσκάφη που το επιτρέπει η EASA, και να επιτρέπεται η εισαγωγή του καυσίμου αυτού μέχρι 60 λίτρα με κάνιστρα στα αεροδρόμια..

Η άποψη των μελών της ΑΟΡΑ είναι ότι τα παραπάνω 4 θέματα, μπορούν να βελτιώσουν την κατάσταση στο χώρο αυτό της Γεν Αεροπορίας στην Ελλάδα.

Με εκτίμηση

Α. Κουτσουδάκης

Πρόεδρος ΑΟΡΑ Ελλάς

πρώην Διευθυντής ΥΠΑ

ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΠΕΔΙΑ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗΣ

Αριθμ Πρωτ 10 / 31-03-1017

ΠΡΟΣ ¨ Προς: Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Γραφείο Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών

Υπ'οψιν : Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη Χρήστου φαξ 210 650 8085

ΘΕΜΑ ¨ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΠΕΔΙΑ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗΣ

Τα ιδιωτικά υδροπλάνα είναι διεθνώς ελαφρά αεροπλάνα 2 ή 4 θέσεων, εξοπλισμένα με πλωτήρες. Έχουν επίσης και σύστημα προσγειώσεων με τροχούς και συνεπώς μπορούν να επιχειρούν είτε στην ξηρά είτε στην θάλασσα.

Έχουν μέγιστο βάρος απογείωσης μικρότερο από 3 τόνους και αναπτύσσουν στον αέρα ταχύτητα 80 έως150 κόμβους δηλ 140 έως 280 χιλ την ώρα. Στη θάλασσα η ταχύτητα τους είναι λιγότερη από μισή από αυτήν.

Θα μπορούσε κανείς να τα συγκρίνει, στην ξηρά με μικρό αυτοκίνητα και στην θάλασσα με μικρά ταχύπλοα, τόσο από πλευράς επιδόσεων όσο και από πλευράς μεταφορικής ικανότητας

Δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για την σημερινή κατάσταση του χώρου των ιδιωτικών υδροπλάνων στην Ελλάδα. Πληροφορίες που θεωρούμε ότι είναι ακριβείς, αναφέρουν ότι σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν 5 ιδιωτικά υδροπλάνα. Τα 4 είναι 2 θέσεων και το ένα 4 θέσεων. Δεν υπάρχει σε λειτουργία καμία σχολή πιλότων υδροπλάνων

Λόγω του μικρού μεγέθους και των χαμηλών ταχυτήτων τα ιδιωτικά υδροπλάνα διεθνώς δεν αντιμετωπίζονται σαν δραστηριότητα που μπορεί να προκαλέσει επικίνδυνες καταστάσεις.

Ο μόνος περιορισμός που υπάρχει παντού, είναι προφανώς ότι δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν χώρους δημόσιας ή ιδιωτικής ιδιοκτησίας χωρίς άδεια του ιδιοκτήτη και δεν επιτρέπεται να επηρεάζουν με οποιοδήποτε τρόπο άλλες δραστηριότητες.

Παραδείγματα

Δεν επιτρέπεται να εισέρχονται και να χρησιμοποιούν λιμένες χωρίς άδεια. Δεν επιτρέπεται να επηρεάζουν την πορεία πλοίων. Δεν επιτρέπεται να δημιουργούν προβλήματα σε αλιευτικά σκάφη, σε άλλα ιδιωτικά σκάφη ή να χρησιμοποιούν τις εγκαταστάσεις ξενοδοχείων χωρίς άδεια.

Δεν επιτρέπεται να εμπλέκονται σε χώρους ασκήσεων των ενόπλων δυνάμεων

Για να μην κινδυνέψουν κολυμβητές, πρέπει να προσγειώνονται και να απογειώνονται στους χώρους που κινούνται τα ταχύπλοα. μακριά από τους λουόμενους

Δεν θεωρείται ότι αποτελούν κίνδυνο για δύτες, ψαροντουφεκάδες κλπ διότι δεν έχουν προπέλα μέσα στο νερό. Η προπέλα είναι η κύρια αιτία σοβαρών τραυματισμών από ταχύπλοα σκάφη. Στα υδροπλάνα προπέλα δεν υπάρχει. Το σύνηθες βύθισμα ενός υδροπλάνου είναι μόνον 20 εκατοστά του μέτρου

Δεν θεωρείται ότι αποτελούν κίνδυνο μεταφοράς ναρκωτικών, λαθρομεταναστών κλπ. Οι παράνομες

Post Address POBox 50513 at Post Office 54013

Tel & Fax : +30 210 9600732

Email : info@aopa.gr    web site : www.aopa.gr

δραστηριότητες γίνονται ευκολότερα και σε μεγαλύτερες ποσότητες με μικρά σκάφη. Άλλωστε η παρουσία ενός υδροπλάνου γίνεται αμέσως και εύκολα αντιληπτή. Σε αντίθεση ένα μικρό σκάφος διαφεύγει ευκολότερα της προσοχής.

Να προσθέσουμε ότι τα ελαφρά αεροπλάνα είναι αδύνατον να προκαλέσουν καταστάσεις του τύπου των «διδύμων πύργων»

Απλή σύγκριση δεδομένων μπορεί να πείσει οποιονδήποτε

Ένα Boeingτου τύπου που χρησιμοποιήθηκε στους «δίδυμους πύργους» έχει μέγιστο βάρος απογείωσης 300 τόνων, μεταφέρει καύσιμα 140 τόνων και κινείται σε μικρά ύψη με ταχύτητα 300 περίπου χιλιομ/ώρα

Ένα 4 θέσιο υδροπλάνο έχει μέγιστο βάρος απογείωσης λιγότερο από 3 τόνους, μεταφέρει καύσιμα 150 λίτρων και κινείται με ταχύτητα 200 χιλομ/ώρα

Ένα 2 θέσιο υδροπλάνο έχει μέγιστο βάρος απογείωσης μικρότερο από μισό τόνο, μεταφέρει καύσιμα όσο μία μοτοσυκλέτα και κινείται με ταχύτητα μικρότερη από 150 χιλιόμ/ώρα

Αν ένα ιδιωτικό υδροπλάνο πέσει επάνω σε ένα σύγχρονο κτήριο, το υδροπλάνο θα γίνει κομμάτια και από το κτήριο θα σπάσουν μερικά τζάμια.

Με βάση τα παραπάνω νομίζουμε ότι τα υδροπλάνα γενικά, και τα υδροπλάνα στην Ελλάδα ειδικότερα, δεν αποτελούν αντικείμενα που μπορεί να προκαλέσουν οποιοδήποτε κίνδυνο.

Νομίζουμε ότι οι συλλογισμοί που έχουν αναπτυχθεί παραπάνω πρέπει να αποτελέσουν τη βάση οποιασδήποτε νομοθετικής ρύθμισης.

Με βάση όλα τα παραπάνω προτείνουμε να επιτραπεί ελεύθερα στους χειριστές των υδροπλάνων να προσγειώνονται /απογειώνονται με δική τους ευθύνη οπουδήποτε δεν παραβιάζουν χώρους ή δραστηριότητες τρίτων

Με εκτίμηση

Αντώνης Κουτσουδάκης

Πρόεδρος ΑΟΡΑ Ελλάς

Πρώην Διευθυντής ΥΠΑ