ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ 2020 ή κάπου στο μέλλον...

ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ 2020 ή κάπου στο μέλλον...

 

 Από επίσκεψη της AOPA HELLAS στο Κόμο της Ιταλίας το 2018 .

Υδατοδρόμια, μια ιστορία που κρατάει χρόνια . Ήταν το 2014 που συναντήσαμε τον 1ο που τόλμησε να επενδύσει στα ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ. Πήγε αύτανδρο το εγχείρημα και χάθηκαν και λεφτά.

Από τον 1ο νόμο που διαβάζαμε και αναλύαμε τεχνικά από τότε σαν AOPAHELLAS… καταλάβαμε ότι δεν θα γινόταν τίποτα. Γιατί οι τότε νόμοι για τα υδροπλάνα, όχι απλά δεν ήταν αναπτυξιακοί αλλά ήταν και προκλητικά αδιάφοροι και αγνωστικοί, ως προς τον σκοπό και το αντικείμενο. Καταρχήν έβαζαν το «δημόσιο» και μάλιστα το τοπικό Δημόσιο ,ιδιοκτήτες των υποδομών και ανάγκαζε τους ιδιώτες να λειτουργούν κάτω από το καθεστώς αυτό ούτε καν σαν ΣΔΙΤ .

 

Επίσης λέγαμε ήδη από τότε, πάρτε τον νόμο και τους κανονισμούς περί υδροπλάνων από άλλες χώρες που τα λειτουργούν π.χ. Δανία, ποτέ δεν υιοθέτησαν κάτι από αυτούς που ξέρανε . Όλα να τα ανακαλύψουμε με τον δικό μας τρόπο, να πούμε εμείς πώς θα ορίζεται ένα πεδίο λες και στον κόσμο αυτά που ήδη λειτουργούν είναι παιδικές χαρές.

Ήρθε και η καινούργια Δημόσια Διοίκηση / Κυβέρνηση . Άλλη μια νομολογία . Όμως κάπου εδώ είδαμε ότι σαν να «ξαναγράφτηκε» ο νόμος με άλλο σκοπό . Επί το ορθότερον. Καλύτερο , αυτόν που έπρεπε εξαρχής. Διαβάσαμε ότι ο ιδιώτης που θα βρει κεφάλαια θα μπορεί να έχει και την άδεια λειτουργίας και την άδεια διαχείρισης . Ένα το κρατούμενο καλά πάμε.

Επίσης καταλάβαμε (σαν νομοθέτες) ότι ένα υδροπλάνο είναι για να κάνει ακριβώς αυτό που δεν μπορεί το κανονικό, να πάει σε μια παραλία τέλος πάντων σε ένα θαλάσσιο χώρο. Έτσι επιτράπηκε και η λειτουργία υδατοδρομίων , πεδίων, σε λίμνες , Τουριστικές εγκαταστάσεις και άλλα . Άλλο ένα «συν», του να μπορεί ένα υδροπλάνο επιτέλους να πηγαίνει γενικά στη θάλασσα - για αυτό δεν φτιάχτηκε ; Και να μπορεί ο ξένος και εγχώριος επισκέπτης να πατήσει το πόδι του κατευθείαν στο ξενοδοχείο που θα διαμείνει , στη μαρίνα που θα πάρει το πλοιάριο, στην παραλία που θα κολυμπήσει (έστω δίπλα από αυτήν) , σαν το καραβάκι !

Ωραία το ξεπεράσαμε και το λύσαμε την σκοπιμότητα. Εκεί κάπου αρχίσαμε να διαβάζουμε τα τεχνικά που προφανώς τα ανέλαβαν αυτοί που ξέρουν χρόνια τώρα από xxxxxx-δρόμια. Και εκεί κάπου δαγκωθήκαμε, πάλι παράλογοι τεχνικοί όροι, όπως 6 κινήσεις μάξιμουμ σε ένα υδατοδρόμιο . Είναι σαν να λέμε 6 φορτηγά μεταφορών μάξιμουμ την ημέρα στην εθνική Αθηνών – Λαμίας. Και άλλα τεχνικά.

Ευτυχώς την διαβούλευση την διαβάσανε πολλοί και έκαναν πλέον σοβαρά σχόλια και τελικά είδαμε ότι τα σχόλια λήφθηκαν υπόψιν και πλέον μπορούμε να μιλάμε για πιο «αδέσμευτη» διακίνηση υδροπλάνων και μάλιστα για πρώτη φορά τον όρο «Γενικής Αεροπορίας» .

Μένει μόνο, να δούμε πώς θα μεταφραστούν στον τελικό αποδέκτη π.χ. τα λιμεναρχεία ή το ναυτικό που θα δίνει άδειες για πεδία κλπ. , όλες αυτές οι διατάξεις του νόμου . Εδώ πιστεύουμε ότι θέλει ενημέρωση και εκπαίδευση από το ίδιο το κράτος στους φορείς πλέον αφού εκεί θα πέσει το βάρος το επιχειρησιακό. Μη πάμε με κανένα Cessna με πλωτήρες σε κάποιο νησί και μας ζητάνε άδεια ψαρέματος…ή μας ψάχνουν για δυναμίτη και μπουκάλες.

Αυτή είναι η γνώμη μας και ελπίζουμε αυτή τη φορά να δούμε όχι μόνο το προϊόν (τουρίστες και υδροπλάνα) αλλά και το να λειτουργεί σωστά μια νέα (για την Ελλάδα νέα..) πραγματικότητα.

Για την AOPA HELLAS ,

Μάμας Αργύρης Αντιπρόεδρος Α’ .