Κατάθεση Αιτήματος σχετικά με την εφαρμογή των Κανονισμών Τελωνείου της ΕΕ στη Γενική Αεροπορία

Ο Φρανς Ντάνιελ Μπος (Ολλανδία) δημιούργησε ένα αίτημα (Petition) στην ιστοσελίδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου όπου ο καθένας, με ένα απλό Log in, μπορεί να την υποστηρίξει. Το αίτημα στοχεύει στη διευθέτηση της υφιστάμενης νομικής ασάφειας, της έλλειψης εναρμόνισης και αναλογικότητας στις τελωνειακές διαδικασίες που αφορούν στις πτήσεις Γενικής Αεροπορίας.


Η διαδικασία για να υποστηρίξετε το αίτημα είναι απλή. Κάνοντας κλικ στο παρακάτω link https://bit.ly/3HgqGaV μεταφέρεστε στην ιστοσελίδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στη θέση όπου βρίσκεται η αναφορά του Φρανς Ντάνιελ Μπος. Αν διαθέτετε ήδη λογαριασμό επιλέξτε το πράσινο κουμπί «Log in». Αν δεν έχετε λογαριασμό στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επιλέξτε το μπλε κουμπί «Register». Η διαδικασία εγγραφής είναι απλή και διαρκεί ελάχιστα λεπτά. Μόλις την ολοκληρώσετε μπορείτε να ψηφίσετε υπέρ του αιτήματος.

Ακολουθεί το κείμενο του συντάκτη:

Ο αιτών ζητά την προσοχή στην υφιστάμενη νομική ασάφεια, έλλειψη εναρμόνισης και αναλογικότητας στις τελωνειακές διαδικασίες για πτήσεις γενικής αεροπορίας από και προς προορισμούς εκτός της τελωνειακής ένωσης της ΕΕ, όπως η Ελβετία και η Νορβηγία. Εξηγεί ότι στο παρελθόν, οι πιλότοι αεροπλάνων έπρεπε να υποβάλλουν τελωνειακές δηλώσεις για κάθε αναχώρηση και προσγείωση, πέραν του σχεδίου πτήσης του ICAO. Πριν από τρία χρόνια, ο κανονισμός τελωνειακής ένωσης της ΕΕ (ΕΕ) 2015/2446, και συγκεκριμένα το άρθρο 141(1)(δ), τροποποιήθηκε από το (ΕΕ) 2020/877. Ο νέος κανονισμός επιτρέπει πτήσεις πέρα από τα τελωνειακά σύνορα της ΕΕ χωρίς καμία τυπικότητα και χωρίς τη χρήση καθορισμένου αεροδρομίου τελωνείου, από τη στιγμή που δεν μεταφέρονται αγαθά που θα απαιτούσαν τη χρήση τελωνειακού γραφείου.

Πράγματι, σύμφωνα με τον νέο κανονισμό, μόνο η πράξη της εισαγωγής αγαθών που διασχίζουν τα σύνορα του τελωνειακού εδάφους της Ένωσης είναι πράξη που χαρακτηρίζεται τελωνειακή δήλωση ή δήλωση επανεξαγωγής. Ενώ, σύμφωνα με τον αιτούντα, αυτή η σημαντική νομοθετική αλλαγή έχει μεγάλη δυνατότητα να βελτιώσει την ασφάλεια των πτήσεων, να επιταχύνει τις λειτουργίες και να μειώσει το διοικητικό φόρτο για τους πιλότους, υπογραμμίζει ότι η εφαρμογή και η ενημέρωση αυτών των νέων διαδικασιών παραμένουν ανεπαρκείς μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ. Πράγματι, δηλώνει ότι, προς το παρόν, μόνο οι γερμανικές τελωνειακές αρχές έχουν επίσημα αναγνωρίσει και δημοσίως αναφερθεί σε αυτήν τη νομική αλλαγή, ενώ τα άλλα κράτη διατηρούν τις διαδικασίες τους αναλλοίωτες, απαιτώντας έτσι από τους πιλότους να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν αεροδρόμια με τελωνειακά γραφεία και να υποβάλλουν εθνικές τελωνειακές δηλώσεις, ακόμα και όταν δεν μεταφέρουν κανένα αγαθό που είναι σχετικό για τα τελωνεία.

Εκτός από τον περιττό διοικητικό φόρτο που επιβάλλεται στους πιλότους, ο αιτών υπογραμμίζει ότι η απαίτηση για χρήση αεροδρομίων με τελωνειακές εγκαταστάσεις (ακόμα και όταν δεν μεταφέρονται σχετικά αγαθά) οδηγεί συχνά σε προσγειώσεις μακριά από τον τελικό προορισμό, προκαλώντας επιπλέον κόστη, συμπεριλαμβανομένων τελών προσγείωσης, τελών εξυπηρέτησης, αυξημένης κατανάλωσης καυσίμου και περιττών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Ο αιτών ζητεί, συνεπώς, από την ΕΕ να ενεργήσει προκειμένου να εναρμονίσει την εφαρμογή των Κανονισμών Τελωνείων της ΕΕ στην Γενική Αεροπορία.
 


Submission of a Petition regarding the Application of EU Customs Regulations in General Aviation



Frans Daniël Bos (Netherlands) has created a petition on the website of the European Parliament where anyone, with a simple log-in, can support it. The petition aims to address the existing legal ambiguity, lack of harmonization, and proportionality in customs procedures related to General Aviation flights.
The process to support the request is very straightforward. By clicking on the following link https://bit.ly/3HgqGaV you will be redirected to the European Parliament's website, where Frans Daniël Bos's petition is located. If you already have an account, choose the green "Log in" button. If you don't have an account with the European Parliament, select the blue "Register" button.
The registration process is simple and takes only a few minutes. Once completed, you can vote in favor of the petition.

Below is Frans’s message:
 
The petitioner brings attention to the current legal uncertainty, lack of harmonization and proportionality in customs procedures for general aviation flights from and to destinations outside the EU customs union, such as Switzerland and Norway. He explains that, in the past, airplane pilots had to submit customs forms for each departure and landing in addition to an ICAO flight plan. Three years ago, the EU customs regulation (EU) 2015/2446, specifically Article 141(1)(d), was amended by (EU) 2020/877. The new regulation allows flights across EU customs borders without any formalities and without using a designated customs airport, as long as no goods are carried that would require a customs office.

Indeed, as per the new regulation, the sole act of the goods crossing the frontier of the customs territory of the Union is one of the acts deemed to be a customs declaration or a re-export declaration. While, according to the petitioner, this significant regulatory change holds great potential to enhance flight safety, streamline operations, and reduce administrative burdens for pilots, he underlines that the implementation and awareness of these new procedures remain inconsistent among EU Member States. Indeed, he states that, for the time being, only the German customs authorities have formally recognized and publicly addressed this legal change while the other countries have kept their procedures unchanged, thereby requiring pilots to continue using airports with customs offices and submitting national customs forms, even when they don’t carry any goods that are relevant for customs.

In addition to the unnecessary administrative burden imposed on pilots, the petitioner underlines that requirement to use airports with customs facilities (even when no relevant goods are carried), often leads to landings distant from the intended destination which implies additional costs, including landing fees, handling fees, increased fuel consumption and unnecessary carbon emissions. The petitioner therefore calls on the EU to act in order to harmonize the implementation of the EU Customs Regulations in General Aviation.