Στο "Βήμα της Κυριακής" η επιστολή της AOPA Hellas για τα 23 αεροδρόμια

Η Παραχώρηση των 23 αεροδρομίων και η Γενική Αεροπορία

Ανοιχτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό από τον Σύνδεσμο Πιλότων και Ιδιοκτητών Αεροσκαφών

Ανοιχτή επιστολή προς τον πρωθυπουργό Κυριακό Μητσοτάκη και τους αρμόδιους υπουργούς για την ανάγκη στη νέα σύμβαση παραχώρησης ελληνικών αεροδρομίων σε ιδιώτες επενδυτές να «γίνει ρητή μνεία της Γενικής Αεροπορίας, με σκοπό την προστασία και εξυπηρέτηση των ελαφρών αεροσκαφών, ελληνικών και ξένων, που πετούν στον ελληνικό εναέριο χώρο» απευθύνει ο Σύνδεσμος Πιλότων & Ιδιοκτητών Αεροσκαφών Γενικής Αεροπορίας (AOPA Hellas). Όπως επισημαίνεται στην επιστολή την οποία υπογράφει ο κ. Κυπριανός Μπίρης, πρόεδρος AOPA Hellas.

«Με ενδιαφέρον αλλά και επιφυλάξεις πληροφορηθήκαμε από τα ΜΜΕ την είδηση ότι η Πολιτεία ετοιμάζεται να παραχωρήσει σε ιδιώτη επενδυτή 23 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια για αξιοποίηση και εκμετάλλευση.

 Οι επιφυλάξεις μας δικαιολογούνται διότι στην προηγούμενη σύμβαση παραχώρησης, με την οποία παραχωρήθηκαν το 2017 από την Πολιτεία 14 ελληνικά αεροδρόμια σε ξένη επενδυτική εταιρία, δεν υπήρξε η παραμικρή πρόβλεψη για την προστασία και εξυπηρέτηση της Γενικής Αεροπορίας. Αποτέλεσμα αυτής της κραυγαλέας παράλειψης ήταν το γεγονός ότι τα αεροπλάνα της Γενικής Αεροπορίας, ελληνικά και ξένα, αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στα 14 αυτά αεροδρόμια. Τα προβλήματα ποικίλουν από τα τέλη προσγείωσης και στάθμευσης που είναι πολλαπλάσια από αυτά αντίστοιχων αεροδρομίων στην Ευρώπη, τα ακριβά τέλη επίγειας εξυπηρέτησης, την έλλειψη διαθεσίμου χώρου στάθμευσης και διανυκτέρευσης, την έλλειψη καυσίμου ανεφοδιασμού ελαφρών αεροσκαφών κλπ. 

 Αποτέλεσμα είναι να αποθαρρύνεται ο αεροπορικός τουρισμός από το εξωτερικό με αεροπλάνα ΓΑ, τα οποία προτιμούν να κατευθύνονται σε τουριστικούς προορισμούς γειτονικών χωρών που διαθέτουν πολύ φιλικότερα προς τη Γενική Αεροπορία αεροδρόμια (όπως το Dubrovnik και πολλά άλλα), με φθηνότερες τιμές, φθηνότερα τέλη, φθηνότερο καύσιμο».

 Ακόμη, ο κ. Μπίρης τονίζει ότι τα αεροδρόμια στη χώρα μας κατασκευάστηκαν με χρήματα των φορολογουμένων, προκειμένου να ενισχύουν τις τοπικές αλλά και γενικότερα την ελληνική οικονομία. Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού είναι στατιστικό δεδομένο ότι κάθε επιβάτης αεροσκάφους Γενικής Αεροπορίας 4-6 θέσεων που έρχεται στη χώρα μας είναι υψηλού εισοδηματικού επιπέδου.

Και προτείνει:
Στη νέα σύμβαση παραχώρησης ελληνικών αεροδρομίων σε οποιονδήποτε επενδυτή, εάν και όταν υπογραφεί, να γίνει ρητή μνεία της Γενικής Αεροπορίας, με σκοπό την προστασία και εξυπηρέτηση των ελαφρών αεροσκαφών, ελληνικών και ξένων, που πετούν στον ελληνικό εναέριο χώρο με σκοπό τον αεροπορικό τουρισμό ή και απλά τις πτήσεις ψυχαγωγίας στα περιφερειακά αεροδρόμιά μας. Ως ελάχιστη απαίτηση, θα πρέπει όλα τα ελληνικά αεροδρόμια να διαθέτουν χώρους για τουλάχιστον 10-15 διαγραμμισμένες θέσεις στάθμευσης για ελαφρά αεροσκάφη, καύσιμο Avgas 100LL, ενώ τα τέλη προσγείωσης πρέπει να μην υπερβαίνουν αυτά, όπως ορίζονται σήμερα από την Ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και όχι όπως ορίζονται από τα αφιλόξενα στη Γενική Αεροπορία αεροδρόμια της ξένης επενδυτικής εταιρίας.

To BHMA της Κυριακής,

Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2022