ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΙΛΟΤΩΝ

Σημείωμα του Προέδρου Α. Κουτσουδάκη

Όλοι εμείς, τα μέλη της ΑΟΡΑ, έχουμε αεροπορικά πτυχία. Πτυχία χειριστή σε ερασιτεχνικό ή σε επαγγελματικό επίπεδο. Για να τα αποκτήσουμε έχουμε όλοι επενδύσει σε χρόνο και σε χρήμα. Αλλά πολύ περισσότερο για να αποκτήσουμε αυτά τα πτυχία έχουμε όλοι καταθέσει τα όνειρα μας. Όνειρα για μια ζωή διαφορετική. Όνειρα για μια επαγγελματική καριέρα.

Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να μας στερήσει το νόμιμο δικαίωμα για πτήση.

Η ΑΟΡΑ ιδρύθηκε και λειτουργεί ακριβώς για αυτό. Για να προστατεύσει το δικαίωμα για πτήση, Protectingyourrighttofly όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το παγκόσμιο σύνθημα που έχουν καθιερώσει οι ΑΟΡΑ όλου του κόσμου.

Το Πρόγραμμα Προστασίας Πιλότων που εγκαινιάστηκε την 1η Σεπτεμβρίου 2015, αποβλέπει ακριβώς σ αυτό. Να προστατεύσει τον χειριστή από την κακομεταχείριση του συστήματος.

Επαγγελματίες δικηγόροι, με εμπειρία στην αεροπορική νομοθεσία, αναλαμβάνουν έμμισθα να σταθούν δίπλα μας. Στο θέμα αυτό δεν αρκεί η εθελοντική προσφορά εργασίας. Επαγγελματικό επίπεδο πρέπει να έχει η νομική κάλυψη. Να τον παίρνουμε στο τηλέφωνο και ο δικηγόρος να ενεργεί άμεσα. Να παίρνει αμέσως τηλέφωνο και να ζητά εξηγήσεις ΑΜΕΣΑ. Και να προχωρεί σε όλες τις νομικές διαδικασίες.

Πρέπει ο χειριστής να έχει συνεχώς την αίσθηση ότι υπάρχει δίπλα του δικηγόρος που ξέρει από αεροπορική νομοθεσία και είναι έτοιμος να επέμβει. Σε οποιοδήποτε αεροδρόμιο και εάν βρίσκεται. Ανεξάρτητα από το αν είναι καθημερινή ή αργία. Θα λέγαμε μάλιστα ιδίως τις αργίες και τις μη εργάσιμες ώρες.

Όταν ο χειριστής που μετέχει στο Πρόγραμμα Προστασίας Πιλότων αισθανθεί ότι αδικείται από κάποιον φορέα / υπάλληλο, δεν πρέπει ούτε να αγανακτεί, ούτε να χάνει το κέφι του.

Θα αναφέρει απλά το γεγονός στο Νομικό Γραφείο της ΑΟΡΑ Ελλάς στο τηλέφωνο 210 729 5060   Το τηλέφωνο αυτό θα απαντά κάθε μέρα, 365 μέρες το χρόνο και στις ώρες από 08.00 έως 24.00

Αυτά μόνον. Και θα ξεχνά την υπόθεση. Από εκεί και πέρα με το θέμα θα ασχολούνται μόνον ο δικηγόρος. Ο χειριστής δεν πρόκειται ούτε να πληρώσει τίποτε, ούτε να στείλει κάποια αίτηση ή να κάνει οποιοδήποτε έγγραφο. Ακόμη και στην περίπτωση που θα τον πάρει στο τηλέφωνο οποιοσδήποτε τρίτος θα του λέει απλά «επικοινωνήστε με τον δικηγόρο μου» και θα κλείνει το τηλέφωνο.

Πως θα λειτουργεί το σύστημα

(1). Το Πρόγραμμα Προστασίας Πιλότων δεν είναι υποχρεωτικό. Λειτουργεί μόνον για τα ταμειακά τακτοποιημένα μέλη της ΑΟΡΑ, εφόσον έχουν επιλέξει κατά την εγγραφή τους ή ανανέωσή στο σάιτ μας, και αυτή την κάλυψη. Χειριστές που δεν είναι μέλη της ΑΟΡΑ δεν μπορούν να ωφεληθούν από το αυτό. Χειριστές που είναι μέλη της ΑΟΡΑ Ελλάς αλλά δεν έχουν ζητήσει να πάρουν μέρος στο πρόγραμμα δεν καλύπτονται από αυτό.

(2). Η συμμετοχή ενός χειριστή στο Πρόγραμμα είναι προαιρετική. Μόνον όσα μέλη επιθυμούν μετέχουν σ αυτό. Η συμμετοχή όμως ενός χειριστή στο Πρόγραμμα προϋποθέτει επίσης και συμμετοχή στα επί πλέον έξοδα που προκαλούνται από αυτό. Η συμμετοχή στα επί πλέον έξοδα ανέρχεται, στο πραγματικά πολύ μικρό ποσό των 36 ευρώ το χρόνο για κάθε χειριστή. Το ποσό αυτό είναι επί πλέον της ετήσιας συνδρομής μέλους.

(3). Εταιρείες μέλη της ΑΟΡΑ Ελλάς (corporatemembers) μπορούν να πάρουν μέρος στο πρόγραμμα, εάν το επιθυμούν, με τους ίδιους γενικούς όρους. Στην περίπτωση αυτή η συμμετοχή στα έξοδα του προγράμματος για τις εταιρείες ανέρχεται σε 300 ευρώ το χρόνο.

(4). Πως λειτουργεί το πρόγραμμα

Όταν ο χειριστής διαπιστώσει ότι κάποιος υπάλληλος της ΥΠΑ/ ΑΠΑ ή άλλης Δημόσιας Υπηρεσίας ή φορέα, του στερεί το δικαίωμα για νόμιμη πτήση θα πρέπει

(α). Να μην δημιουργήσει κανένα καυγά, να μην εκφέρει ύβρεις να μην κάνει απειλητικές χειρονομίες κλπ.

(β). Να αναφέρει ήρεμα ότι κατά την άποψη του αδικείται και ότι θα πάρει κάθε νόμιμο μέτρο για την υπεράσπιση του

(γ). Να ζητήσει το όνομα του υπαλλήλου και το τηλέφωνο του γραφείου

(δ).Ανεξάρτητα από το αν του δοθεί ή όχι το όνομα και το τηλέφωνο, ο χειριστής θα υπακούσει σε όσα του ζητούν και θα πραγματοποιήσει την πτήση ή θα ακυρώσει την πτήση ζητώντας πάντα εγγράφως την αιτιολόγηση της απόφασης αυτής .

(ε). Αμέσως μόλις βγει από το γραφείο, θα καλέσει το Πρόγραμμα Προστασίας Πιλότων στο τηλέφωνο

210 729 5060 και θα περιγράψει τα γεγονότα. Ίσως το Νομικό Γραφείο της ΑΟΡΑ να επικοινωνήσει με τον χειριστή και να του ζητήσει περισσότερες λεπτομέρειες. Αυτή θα είναι η μόνη ενόχληση του χειριστή. Ούτε αιτήσεις, ούτε χαρτόσημα, ούτε πήγαινε εδώ ούτε πήγαινε εκεί. Για όλα θα φροντίσει το Νομικό ραφείο της ΑΟΡΑ.

Ο χειριστής μπορεί να ξεχάσει το περιστατικό και να αφήσει τους δικηγόρους του Προγράμματος να χειριστούν το θέμα.

Ποιες ενέργειες θα ακολουθήσουν

Μετά από την τηλεφωνική καταγγελία, κάποιος δικηγόρος του προγράμματος θα καλέσει μέσα σε 1 περίπου ώρα τον αρμόδιο υπάλληλο και τον άμεσο Προϊστάμενο του και θα ζητήσει εξηγήσεις. Αν το περιστατικό έγινε σε μέρες και ώρες αργίας, τα τηλέφωνα θα γίνουν την πρώτη εργάσιμη μέρα και ώρα μετά το γεγονός.

Αν δεν βρεθεί άκρη με τα τηλεφωνήματα, θα ακολουθήσουν οι ανάλογες νομικές ενέργειες

Ο χειριστής θα έχει ενημέρωση, αλλά δεν θα έχει καμία άλλη υποχρέωση μέχρι την ημέρα που θα κληθεί να καταθέσει στο δικαστήριο

(5). Τονίζουμε ότι σε κάθε πτήση το Πρόγραμμα καλύπτει μόνον τον χειριστή που έχει δηλωθεί στο σχέδιο πτήσης και ο οποίος είναι υπεύθυνος για την πτήση.

Αν ο χειριστής είναι μέλος του Προγράμματος, τυχόν συμβάν καλύπτει και όλους τους επιβαίνοντες..

Αν ο χειριστής δεν είναι μέλος του προγράμματος, δεν μπορεί να ενεργοποιηθεί το πρόγραμμα.

Το πρόγραμμα δεν ενεργοποιείται αν κάποιος από τους επιβαίνοντες (όχι ο χειριστής) είναι μέλος του Προγράμματος. Το πρόγραμμα ενεργοποιείται μόνο όταν το ζητήσει ο χειριστής του αεροσκάφους, όπως αυτός έχει δηλωθεί στο Σχέδιο Πτήσης.

(6). Το πρόγραμμα αρχίζει να ισχύει από την στιγμή που έχει γίνει η ένταξη του χειριστή σ αυτό. Γεγονότα που έχουν γίνει παλιότερα, πριν από την ένταξη του χειριστή, δεν καλύπτονται από το Πρόγραμμα.

(7). Υπενθυμίζουμε ότι για την ένταξη ενός χειριστή απαιτείται ο ίδιος να είναι οικονομικά τακτοποιημένο μέλος της ΑΟΡΑ και να έχει ζητήσει γραπτά την ένταξη καταβάλλοντας το ποσό των 36 ευρώ το χρόνο. επί πλέον της συνδρομής