Ηλεκτρονικό Δελτίο Ειδήσεων (ΗΔΕ) της ΑΟΡΑ Ελλάς 30 Οκτωβρίου 2017



AIRCRAFT OWNERS AND PILOTS ASSOCIATION 
ΠΡΟΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΟΥ ΝΑ ΠΕΤΑΣ
PROTECTING YOUR RIGHT TO FLY

Ηλεκτρονικό Δελτίο Ειδήσεων (ΗΔΕ) της ΑΟΡΑ Ελλάς 
Αριθμός τεύχους 12 / 2017   *   30 Οκτωβρίου 2017

Για την ενημέρωση των μελών 
Ενημερώστε στο info@aopa.gr για να διαγραφείτε από τον πίνακα ενημέρωσης
 
Σε αυτό το τεύχος θα βρείτε:

 
Διεθνής Ημερίδα Γεν Αεροπορίας Ευχαριστήριο
833 Νέες εξελίξεις Δικαστικά
Πτήσεις στο Πεδίο Μυρίνης Καρδίτσας Αεροπορικά Νέα
Πτήσεις στο αεροδρόμιο Μήλου  
   
 

 


ΕΚΤΑΚΤΗ  ΕΙΔΗΣΗ
Διεθνής Ημερίδα Γενικής Αεροπορίας, Αθήνα 22 Ιανουαρίου 2018
 

Η ΑΟΡΑ HELLAS με τη συνεργασία της IΑΟΡΑ Ευρώπης οργανώνουν από κοινού Διεθνή Ημερίδα Γενικής Αεροπορίας στην Αθήνα στις 22 Ιανουαρίου 2018. Σκοπός της Ημερίδας είναι να ενημερωθεί η Ελληνική Αεροπορική κοινότητα για τις σημαντικές αλλαγές σε θέματα ασφάλειας πτήσεων που φέρνει στην Ευρωπαϊκή νομοθεσία η EASA, κάτω από ένα νέο πρόγραμμα με το γενικό τίτλο General Aviation Road Map.
Βασικός ομιλητής της συνάντησης θα είναι ο Διευθυντής της EASA, κ.Dominique Roland, EASA Head of General Aviation and Remote Piloted Aircraft Systems. Θα ομιλήσει επίσης ο κ. Craig Spence, Secretary General της IAOPA, η οποία αντιπροσωπεύει  79 Εθνικές ΑΟΡΑ που έχουν συνολικά 470.000 μέλη και ο  Dr. Michael Erb, Senior Vice President IAOPA – Europe. Από την Ελληνική πλευρά θα ομιλήσει εκπρόσωπος της ΕΔΑΑΠ και ελπίζουμε εκπρόσωπος της ΥΠΑ.
Η Διεθνής Ημερίδα Γενικής Αεροπορίας θα γίνει το απόγευμα της Δευτέρας 22 Ιανουαρίου 2018 στο ξενοδοχείο DIVANI CARAVEL. Η γλώσσα της Ημερίδας θα είναι αποκλειστικά η Αγγλική. Οι εργασίες της Ημερίδας θα μεταδοθούν ζωντανά μέσω internet στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Μαγνητοσκοπημένα αντίγραφα των ομιλιών θα διατεθούν σε όλες τις Ευρωπαϊκές ΑΟΡΑ για περαιτέρω αξιοποίηση.
Το πρωί της Δευτέρας 22 και της Τρίτης 23 Ιανουαρίου ο Διευθυντής EASA κ. ROLAND και οι επιφανείς ξένοι θα κάνουν εθιμοτυπικές επισκέψεις στις αεροπορικές αρχές της Ελλάδος.
H AOPA HELLAS θα αναρτήσει σύντομα στην ιστοσελίδα της το πλήρες πρόγραμμα, τους ομιλητές και τα θέματα των ομιλιών τους.
Την ημερίδα μπορούν να παρακολουθήσουν εξουσιοδοτημένοι εκπρόσωποι όλων των σχολών χειριστών, όλων των Αερολεσχών και όλων των εταιρειών εναερίων εργασιών. Ακόμη μπορούν να την παρακολουθήσουν όλοι οι υπάλληλοι της ΥΠΑ, του Υπουργείου Μεταφορών και της ΕΔΑΑΠ. Τέλος μπορούν να την παρακολουθήσουν εξουσιοδοτημένοι εκπρόσωποι εμπορικών εταιρειών που ασχολούνται με την εμπορία αεροσκαφών ή πάσης φύσεως υλικών Γεν Αεροπορίας. Ειδική μέριμνα θα υπάρχει για τους εκπροσώπους των εταιρειών που θα είναι σπόνσορες της ημερίδας. Λεπτομέρειες για τον τρόπο εξουσιοδότησης και τον τρόπο εισόδου στην αίθουσα θα ανακοινωθούν αργότερα.
Σύντομα η ΑΟΡΑ θα αποστείλει προκαταβολικά σε όλα τα μέλη της ευρείες περιλήψεις των ομιλιών που θα κάνουν οι επιφανείς ξένοι. Επίσης θα υπάρξει η δυνατότητα να υποβληθούν απορίες ή να ζητηθούν διευκρινήσεις. Όλα αυτά θα υποβληθούν έγκαιρα ώστε οι ομιλητές να περιλάβουν τις απαντήσεις στις παρουσιάσεις τους.
 
833 Νέες εξελίξεις
Όλοι θυμάστε την υπόθεση των ασυρμάτων με διαχωρισμό μεταξύ των καναλιών 8,33 ΚΗz. Με Regulation της Ευρωπαικής Ένωσης κανένα αεροπλάνο δεν θα μπορούσε να πετάξει στην Ευρώπη, από 1ης Ιανουαρίου 2018, χωρίς να έχει τέτοιους ασυρμάτους. Αυτό σημαίνει ότι σε 2 μήνες από σήμερα θα έπρεπε να καθηλωθούν όσα αεροσκάφη δεν θα είχαν τέτοιους ασυρμάτους.
Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, οι ΑΟΡΑ της Ευρώπης, με την υποστήριξη του Eurocontrol ξεκίνησαν διαδικασία οικονομικής ενίσχυσης των ιδιοκτητών, που θα κάλυπτε τουλάχιστον το 20 % της απαιτούμενης δαπάνης. Με άλλα λόγια η Ευρωπαϊκή Ένωση θα χρηματοδοτούσε τους ιδιοκτήτες με ποσό ίσο με το 20 % της συνολικής δαπάνης.
Η πρόταση δυστυχώς απορρίφθηκε. Δύο ήταν οι κύριοι λόγοι.  Ο πρώτος λόγος είναι ότι μικρός αριθμός των Ευρωπαίων ενδιαφέρθηκαν. Από τις 28 εθνικές ΑΟΡΑ της Ευρώπης, μόνον οι 19 ενδιαφέρθηκαν. Από τις υπόλοιπες 9 οι 8 εθνικές ΑΟΡΑ δεν ενδιαφέρθηκαν για διάφορους λόγους η κάθε μία. Άλλη μια ΑΟΡΑ, εκείνη της Αγγλίας δεν ενδιαφέρθηκε, διότι εκεί το ρόλο αυτό τον ανέλαβε με επιτυχία η Αγγλική CAA (δηλαδή η Αγγλική ΥΠΑ). Τα αεροπλάνα Αγγλικού νηολογίου είναι τα μόνα Ευρωπαικά αεροπλάνα που χρηματοδοτήθηκαν για την αλλαγή ασυρμάτου.
Πέρα όμως από την αδιαφορία ορισμένων εθνικών ΑΟΡΑ είδαμε και αδιαφορία ιδιοκτητών. Συνολικά 28.000 αεροπλάνα είναι νηολογημένα στις 19 χώρες, όπου οι εθνικές ΑΟΡΑ πήραν μέρος. Μόνο 3.500 αεροπλάνα έκαναν τελικά αίτηση. Ποσοστό περίπου 12 %. Οι ιδιοκτήτες των άλλων  88 % απλά δεν έκαναν αίτηση. Στην Ελλάδα της κρίσης, μόνον 35 ιδιοκτήτες έκαναν αίτηση από τους 440.  Περίπου το 8 % των Ελλήνων ιδιοκτητών έκαναν μια απλή αίτηση. Το 92 % των ιδιοκτητών δεν ενδιαφέρθηκε καθόλου. Δεν έκαναν ούτε μία απλή ηλεκτρονική αίτηση με το internet, η οποία δεν κόστιζε απολύτως τίποτε.
Τελικά στην συνεδρίαση που έγινε στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δεν υπήρξε εικόνα μαζικής συμμετοχής και κάποια Κράτη αντέδρασαν Το πρόγραμμα απορρίφθηκε.
Η απόρριψη του προγράμματος δημιούργησε σημαντικό πρόβλημα. Με βάση τον υπάρχοντα ευρωπαϊκό νόμο, την 1η Ιανουαρίου 2018, δηλ. σε λίγους μήνες, θα καθηλώνονταν όσα αεροσκάφη δεν θα είχαν νέους ασυρμάτους.
Αμέσως η ΑΟΡΑ Ευρώπης ζήτησε παράταση της προθεσμίας. Η Ευρωπαϊκή ένωση και το Eurocontrol συμφώνησαν και επέτρεψαν σε κάθε Κράτος να αποφασίσει το ίδιο πότε θα εφαρμοστεί η νέα νομοθεσία.
Η Ελλάδα έδωσε  ήδη παράταση 2 ετών. Όλα τα αεροσκάφη Ελληνικού νηολογίου, μπορούν να πετούν στην Ελλάδα χωρίς τους νέους ασυρμάτους μέχρι 31-12-2019.
Αντίστοιχα μέτρα πήραν και οι άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.  Η Φιλανδία έδωσε παράταση 10 ετών και στην Φιλανδία θα μπορούν να πετούν χωρίς τους νέους ασυρμάτους μέχρι 31-12-2027. Κάποιες χώρες έδωσαν παράταση σε ορισμένα αεροδρόμια αλλά δεν έδωσαν παράταση σε κάποια άλλα. Αυτό σημαίνει ότι σε ορισμένα αεροδρόμια μπορείς να πας χωρίς νέους ασυρμάτους και σε ορισμένα όχι. Συνεπώς οι Διεθνείς πτήσεις γίνονται ένα μεγάλο σταυρόλεξο.  Πρέπει πριν περάσεις τα σύνορα να ξέρεις που μπορείς να πετάξεις με τους ασυρμάτους που έχεις και που δεν μπορείς. Φυσικά όταν το αεροπλάνο είναι εξοπλισμένο με έναν τουλάχιστον νέο ασύρματο σε λειτουργία, αυτό το αεροπλάνο πετά παντού σε όλη την Ευρώπη.
 
Πτήσεις στο Πεδίο Προσγειώσεων Μυρίνης Καρδίτσας.
Μετά από ενέργειες της ΑΟΡΑ και της Αερολέσχης νομού Καρδίτσας το ΓΕΑ επέτρεψε πτήσεις και τις καθημερινές από 16.00 μέχρι Δύσεως ηλίου. Υπενθυμίζουμε ότι τις αργίες οι πτήσεις επιτρέπονται από Ανατολής μέχρι Δύσεως ηλίου. Για λεπτομέρειες ωστόσο είναι αναγκαίο να επικοινωνήσετε με την Αερολέσχη Νομού Καρδίτσας.
Η εξέλιξη διευρύνει το ωράριο χρήσης του Πεδίου και διευκολύνει σχολές που θέλουν να το χρησιμοποιήσουν για touch and go.
 
Πτήσεις στο Αεροδρόμιο της Μήλου
Μέλος της ΑΟΡΑ Ελλάς αναφέρει τα εξής.
Τον Σεπτέμβριο αποφασίσαμε 2 αεροπλάνα να πάμε στη Μήλο. Επικοινώνησα με κόπο τηλεφωνικά με την ΥΠΑ του αεροδρομίου και την skyserv στις 13-9-17 και αρχικά μου είπαν ότι δεν έχουν χώρο στάθμευσης γιατί έχουν περισσότερα από 6 μικρά αεροσκάφη παρκαρισμένα εκεί, και να επικοινωνήσω αργότερα το μεσημέρι  γιατί υπήρχε πιθανότητα να φύγουν. Παράλληλα έστειλα και mail στην skyserv δίνοντας στοιχεία των αεροσκαφών και επιβαινόντων, ζητώντας παράλληλα και διευκρίνιση για την δυνατότητα ανεφοδιασμού με καύσιμα με κάνιστρα που θα φέρναμε. Μετά από σύντομο χρονικό διάστημα πήρα κλήση τηλεφωνική από την υπάλληλο της skyserv η οποία μου ανέφερε ότι δεν είναι σε θέση να βεβαιώσει την δυνατότητα ανεφοδιασμού, αυτό είναι θέμα της ΥΠΑ , και για στάθμευση θα μου έστελνε mail να μου διευκρινίσει αν ήταν εφικτό.
Παλαιότερα πήγε γνωστό αεροσκάφος εκεί και ανεφοδιάστηκε κανονικά.
Δεν ήρθε ποτέ κάποιο mail επιβεβαιωτικό ή ακυρωτικό για το θέμα της στάθμευσης και έτσι, αργά το βράδυ έστειλα ακύρωση της πρόθεσής μας να πάμε.
Εγώ ήμουν αποφασισμένος να πάω στην Μήλο κι έτσι πήρα το αυτοκίνητό μου, χρησιμοποίησα πλοίο,  και πήγα την επομένη 14-9. Πήγα στο αεροδρόμιο και διαπίστωσα ότι δεν υπήρχε κανένα αεροπλάνο στην πίστα (όπως το υποψιάστηκα).
Επικοινώνησα με την υπάλληλο της skyserv και πάλι για να ζητήσω διευκρινίσεις γιατί δεν μου απάντησε και μου δόθηκε η εξήγηση ότι έγινε παρεξήγηση, επειδή μίλησα και με ΥΠΑ, νόμισε ότι πήρα απάντηση για τη στάθμευση, και θεώρησε ανώφελο να μου απαντήσει. Δεσμεύτηκε δε ότι σε μελλοντική μας πρόθεση να προσγειωθούμε εκεί θα μας εξυπηρετήσει προσωπικά.
Παράλληλα επικοινώνησα και με τον αερολιμενάρχη της Μήλου για το θέμα του ανεφοδιασμού, ο οποίος είπε ότι θα ήταν δυνατός ο ανεφοδιασμός
Πάντως οι πτήσεις δεν έγιναν.
 
Ευχαριστήριο
Αγαπητοί φίλοι
Επικοινωνώ μαζί σας, για να ευχαριστήσω την ΑΟΡΑ για την άμεση αντιμετώπιση και την λύση του προβλήματος που δημιουργήθηκε όταν προσγειωμένος στο αεροδρόμιο της Παρου χθες Σάββατο 21 ΟΚΤ ανακάλυψα ξαφνικά ότι δεν είχα ανανεώσει την ετήσια συνδρομή μου στην ΑΟΡΑ. Ο handler ήταν πολύ συνεργάσιμος αλλά όπως μου εξήγησε δεν μπορούσε να κάνει κάτι για την ειδική τιμολόγηση 
Αμέσως πήρα τηλ τον  Πρόεδρο ο οποίος ανταποκρίθηκε άμεσα ενημέρωσε τον κύριο Κώστα και μέσα σε πολύ λίγη ώρα ανανέωσε την κάρτα και μου έστειλε άμεσα email το οποίο έκανε δεκτό ο handler 
Ευχαριστώ την ΑΟΡΑ 
Με αεροπορικούς χαιρετισμούς
 
Δικαστικά
Για την Δευτέρα 6 Νοεμβρίου ορίστηκε δικάσιμος, για την μήνυση που έχει υποβάλλει χειριστής μέλος της ΑΟΡΑ εναντίον υπαλλήλων του αεροδρομίου Μακεδονία της Θεσσαλονίκης.
 Ίσως θα θυμάστε την περίπτωση.  Χειριστής Μέλος της ΑΟΡΑ αλλά και μέλος τοπικής Αερολέσχης,  πήγε στο αεροδρόμιο Μακεδονία για να πετάξει. Στον αερολιμενικό έλεγχο του ζήτησαν να πληρώσει σπατόσημο, παρ’ όλον ότι σύμφωνα με την νομοθεσία, τα μέλη των αερολεσχών εξαιρούνται και δεν έχουν αυτήν την υποχρέωση.  Ο χειριστής όμως ήταν προετοιμασμένος. Τον τελευταίο καιρό είχαν γίνει αρκετά παρόμοια περιστατικά. Μιλώντας ήρεμα, ενημέρωσε τους υπαλλήλους της βάρδιας, ότι έχει μαζί του τον νόμο για να τον δουν. Συνάντησε όμως πλήρη άρνηση.  «Αν δεν πληρώσεις αυτά που σου λέμε δεν πετάς».
Μπροστά στο αδιέξοδο ο χειριστής πλήρωσε και έφυγε ταξίδι με το αεροπλάνο. Μερικές μέρες αργότερα, όταν επέστρεψε πήγε κατ’ ευθείαν στον προϊστάμενο και ανέφερε το περιστατικό. Ο Προϊστάμενος όμως πήρε ανοιχτά τη θέση της υπαλλήλου.
Ο χειριστής όμως ήταν και μέλος του Προγράμματος Προστασίας Πιλότων της ΑΟΡΑ. Ανέφερε το θέμα και η δικηγόρος της ΑΟΡΑ κατέθεσε μηνήσεις τόσο εναντίον της υπαλλήλου όσο και εναντίον του προϊστάμενου.
Η εξέλιξη αυτή στην αρχή αντιμετωπίστηκε με ειρωνεία. Ακολούθησε μία μακροχρόνια περίοδος πλήρους απραξίας. Μέχρι πριν από λίγους μήνες όταν έγινε φανερό ότι πλησίαζε η ώρα για το ακροατήριο. Τότε προέκυψε καταιγισμός τηλεφωνημάτων τόσο προς τον ίδιο όσο και προς στελέχη της ΑΟΡΑ. Η δικηγόρος βέβαια είχε έγκαιρα προετοιμάσει τον χειριστή που έλεγε σε όλους «εγώ δεν ξέρω τίποτε, μιλήστε με την δικηγόρο μου».
Εντελώς πρόσφατα προέκυψαν κινήσεις για εξωδικαστικό συμβιβασμό.
Η θέση της ΑΟΡΑ είναι απλή. Εμείς δεν έχουμε σαν σκοπό την τιμωρία των υπαλλήλων. Εμείς θέλουμε νομιμότητα. Να εφαρμόζεται ο νόμος προς όλες τις κατευθύνσεις. Με αυτή τη λογική, θα αντιμετωπίσουμε την 6η Νοεμβρίου.
 
Αεροπορικά Νέα
Σχολές χειριστών. Μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν τους τελευταίους μήνες οι σχολές χειριστών. Το Υπουργείο Εξωτερικών σταμάτησε να εκδίδει  Άδειες Εισόδου σε ξένους μαθητές που θέλουν να έρθουν και να πάρουν πτυχίο χειριστή στην Ελλάδα. Δεκάδες ξένων μαθητών που δήλωσαν ενδιαφέρον να έρθουν στην Ελλάδα, ήδη προωθούνται σε ανταγωνίστριες χώρες. Πολλές Ελληνικές σχολές ετοιμάζονται να περιορίσουν την δραστηριότητα τους, να απολύσουν προσωπικό και κάποιες ίσως κλείσουν παντελώς. Η ΑΟΡΑ πρωτοστατεί στις επαφές με τις εμπλεκόμενες δημόσιες υπηρεσίες και εργάζεται από κοινού με τις σχολές για να βρεθεί λύση. Στο θέμα αυτό,  ο μήνας Νοέμβριος θα είναι σημαδιακός.
Schengen. ‘Όλοι γνωρίζουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ελαφρά αεροπλάνα που θέλουν να πάνε στην Ιταλία ή να έρθουν από εκεί. Πρέπει να πιάσουν πρώτα σε διεθνές αεροδρόμιο και να πληρώσουν ένα κουβά χρήματα στην Fraport. Εκείνο που πολλοί δεν γνωρίζουν, είναι ότι η υποχρέωση να περάσουμε πρώτα από διεθνές αεροδρόμιο δεν προέρχεται από την Schengen. Προέρχεται μόνον από τον Ελληνικό τελωνειακό κώδικα. Η ΑΟΡΑ έχει εντοπίσει το άρθρο 20 του κώδικα, που επιβάλει αυτή την υποχρέωση, έχει εντοπίσει το γεγονός ότι αυτό είναι αντίθετο με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία και ήδη ξεκίνησε εκστρατεία ενημέρωσης της Ελληνικής διοίκησης. Έχουμε αρχίσει να συναντούμε δημόσιες υπηρεσίες που το βλέπουν με κατανόηση. Και έχουμε αρχίσει να ελπίζουμε.
Καύσιμα στα Ιωάννινα. Πληροφορίες που πήραμε πρόσφατα, μας λένε ότι η AirBP ίσως θα αρχίσει να προσφέρει καύσιμο 100 LL στα Ιωάννινα μέσα στον επόμενο χρόνο. Πρόκειται για μία σημαντική ενέργεια που υποστηρίζεται πλήρως από την τοπική κοινωνία της πόλης. Όλοι στα Ιωάννινα ελπίζουν ότι η πόλη μπορεί να γίνει η πύλη της Ελλάδος για την Γεν Αεροπορία και να αντικαταστήσει την Κέρκυρα.
Η ΑΟΡΑ υποστηρίζει την προσπάθεια.
Φθηνά καύσιμα.  Σε όλη την Ευρώπη, οι σχολές χειριστών, οι εταιρείες aerial work και όλοι όσοι χρησιμοποιούν το αεροπλάνο για επαγγελματικούς σκοπούς, δικαιούνται να έχουν αφορολόγητο καύσιμο. Στην Ευρώπη φόρο στο καύσιμο πληρώνουν μόνον οι αερολέσχες και οι ιδιώτες.
Η Ελλάδα όμως, όπως  έχει πει ο Χάρυ Κλάιν, δεν ανήκει στην Ευρώπη. Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα της Αφρικής, με άσπρους κατοίκους. Στην Ελλάδα πληρώνουν φόρους ακόμη και αυτοί, που με βάση απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, απαλλάσσονται.
Η ΑΟΡΑ έχει δώσει εντολή στο Νομικό Γραφείο να ερευνήσει το θέμα.
Φθηνές πτήσεις. Όποιος δεν έχει δοκιμάσει μέχρι σήμερα τις φθηνές πτήσεις διαμοιρασμένου κόστους (cost sharing flights) καλό είναι να μπει στην ιστοσελίδα της wingly. Θα αλλάξει αμέσως άποψη. Η ΑΟΡΑ μπορεί να σας βεβαιώσει ότι οι πτήσεις αυτές στην Ελλάδα είναι απολύτως νόμιμες.
ΤΒΟ Υπενθυμίζουμε στα μέλη μας, ότι οι Τεχνικές οδηγίες που εκδίδουν οι εταιρείες, ακόμη και το περίφημο TBO για το overhaul των κινητήρων είναι ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ για τους ιδιοκτήτες και για τις Αερολέσχες. Είναι προαιρετικά ακόμη και για τις σχολές των Αερολεσχών. Το μόνο πράγμα που είναι υποχρεωτικό είναι τα AD που εκδίδονται από την EASA, την FAA  και την ΥΠΑ. Αντίθετα, τίποτε από όλα αυτά δεν είναι προαιρετικό, για τις επαγγελματικές σχολές.
Μα θα μου πείτε, πως είναι δυνατόν να υπάρχει διαφορετικό καθεστώς συντήρησης  ανάμεσα σε αερολεσχική σχολή και σε ιδιωτική  σχολή.
Η ουσιαστική διάφορά είναι στην οικονομική διαχείριση.  Ένας ιδιώτης θα σκεφτεί ίσως να περιορίσει τα έξοδα συντήρησης για μεγαλύτερο όφελος. Σε μία αερολέσχη, όπου τα έσοδα παραμένουν μέσα στο club και κανείς δεν θα πάρει μέρισμα, δεν υπάρχει αυτό το κίνητρο.
Αεροπορική Ημερίδα ΕΔΑΑΠ
Αεροπορική ημερίδα οργανώνει η ΕΔΑΑΠ στο Τατόι την Κυριακή 10 Δεκεμβρίου το πρωί. Με βάση την επιτυχία που υπήρξε στις προηγούμενες ημερίδες, είμαστε σίγουροι ότι και αυτή θα είναι ένας ακόμη σημαντικός σταθμός στο θέμα της ασφάλειας των πτήσεων.

SUMMARY IN ENGLISH
AOPA news bulletin, number 12     Date  October 30, 2017
Contact info@aopa.gr to stop receiving this news letter

An international General Aviation Conference is to be organized in Athens jointly by AOPA Hellas and IAOPA EU. It is to be held at Athens DIVANI CARAVEL Hotel at January 22. Main speaker will be the EASA Director Mr Dominique Roland Head of General Aviation and Remote Piloted Aircraft Systems (RPAS). He will present the new EASA’s air safety program under the title “GA Road Map”. Other foreign speakers include Mr Craig Spence Secretary General of IAOPA and Mr Michael Erb Senior Vice President IAOPA-Europe. Greek speakers from HCAA and AAIASB will also participate. Conference proceedings will be in English language only. Participants can get invitation cards from AOPA Greece headquarters, at info@aopa.gr
 
Hellenic CAA has granted a two (2) year extension to the date to install the new 8,33 radio’s, in order to be allowed to fly in Greece. So you can fly in Greece without these radios until 31-12-2019. 
 
AOPA