Ηλεκτρονικό Δελτίο Ειδήσεων (ΗΔΕ) της ΑΟΡΑ Ελλάς 26 Νοεμβρίου 2017

AIRCRAFT OWNERS AND PILOTS ASSOCIATION 
ΠΡΟΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΟΥ ΝΑ ΠΕΤΑΣ
PROTECTING YOUR RIGHT TO FLY

Ηλεκτρονικό Δελτίο Ειδήσεων (ΗΔΕ) της ΑΟΡΑ Ελλάς 
Αριθμός τεύχους 13 / 2017   *   26 Νοεμβρίου 2017

Για την ενημέρωση των μελών
Ενημερώστε στο info@aopa.gr για να διαγραφείτε από τον πίνακα ενημέρωσης

 

Σε αυτό το τεύχος θα βρείτε

Διεθνής Ημερίδα Γεν Αεροπορίας Αφορολόγητα καύσιμα
Δικαστήρια Ειδικευμένα αεροδρόμια Γεν Αεροπορίας
Συνάντηση με τον Δ/ΥΠΑ Προβλήματα σε πτήσεις από/προς εξωτερικό

Ξένοι μαθητές σε Ελληνικές Σχολές

Όλοι να βοηθάμε όλους

Διεθνής Ημερίδα Γενικής Αεροπορίας

Αθήνα 22 Ιανουαρίου 2018

ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ 22 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2018

Συνεχίζονται με ένταση οι προετοιμασίες για την Διεθνή Ημερίδα Γενικής Αεροπορίας.

Ο διευθυντής της Γενικής Αεροπορίας της EASA, ο Γενικός Γραμματέας της παγκόσμιας ΑΟΡΑ και ο πρόεδρος της ΑΟΡΑ Ευρώπης θα είναι στη Αθήνα στις 22 Ιανουαρίου. Στην αίθουσα συνεδρίων του ξενοδοχείου DivaniCaravel, θα μιλήσουν στην αεροπορική οικογένεια της Ελλάδος το απόγευμα της Δευτέρας 22 Ιανουαρίου. Το κύριο θέμα θα είναι, το καινούργιο πρόγραμμα για την Ευρωπαϊκή Γενική Αεροπορία της ΕΑSA με την ονομασία GeneralAviationRoadMap. Σύμφωνα με το πρόγραμμα αυτό προβλέπονται σημαντικές αλλαγές στην Ευρωπαϊκή Γενική Αεροπορία, Κάποιες έχουν ήδη γίνει. Παράδειγμα τα ιδιωτικά αεροπλάνα δεν έχουν πια υποχρέωση να τηρούν τις τεχνικές οδηγίες των εταιριών κατασκευής (ΤΟ,  ΤΒΟ κλπ.). Μπορούν να έχουν δικό τους πρόγραμμα συντήρησης. Η μόνη υποχρέωση είναι να τηρούν σχολαστικά τα AD της EASA.

EASA logo

Η EASAσυνεργάζεται με την ΑΟΡΑ Ελλάς και με την ΑΟΡΑ EUστην ΗΜΕΡΙΔΑ Γεν Αεροπορίας

Ανάμεσα στις αλλαγές που έρχονται από τον Απρίλιο του 2018 καθιερώνεται το πρόγραμμα DTO. Σύμφωνα με το οποίο ο κάθε εκπαιδευτής θα μπορεί να αρχίσει εκπαίδευση για PPL εκτός σχολών.

Οι λεπτομέρειες της νέας οργάνωσης της Γεν Αεροπορίας και θέματα που σχετίζονται με την ασφάλεια των πτήσεων θα μας τα περιγράψει απευθείας η ΕASA στην ημερίδα. Ο γενικός γραμματέας της παγκόσμιας ΑΟΡΑ, η οποία έχει σήμερα στη δύναμή της περισσότερο από 79 εθνικές ΑΟΡΑ και περισσότερα από 470.000 μέλη με πληρωμένη τη συνδρομή τους, θα παρουσιάσει το πρόγραμμα ασφάλειας πτήσεων της ΑΟΡΑ των ΗΠΑ. Το πρόγραμμα αυτό περιγράφει λεπτομερώς ατυχήματα ελαφρών αεροπλάνων με απομαγνητοφωνήσεις από τις συνομιλίες με τους πύργους ελέγχου με χάρτη, στον οποίο φαίνεται η πορεία των αεροπλάνων και με ερμηνεία σχετικά με το γιατί έγινε ένα ατύχημα και πως θα μπορούσε να αποφευχθεί. Ο πρόεδρος της ΑΟΡΑ Ευρώπης θα παρουσιάσει το ευρωπαϊκό πρόγραμμα για την Γενική Αεροπορία με τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται ειδικά για την περίπτωση της Ελλάδος. Θα υπάρξουν και Έλληνες ομιλητές . Οι λεπτομέρειες για τις ομιλίες των Ελλήνων στο επόμενο τεύχος.

Επειδή στην αίθουσα μπορούν να παρακολουθήσουν την ομιλία μόνον 60 περίπου άτομα, είναι αναγκαίο να υπάρξουν δηλώσεις συμμετοχής. Η ΑΟΡΑ καλεί όλες τις επαγγελματικές σχολές όλες τις αερολέσχες και όλες τις εταιρείες Γενικής Αεροπορίας να στείλουν εκπροσώπους. Για να γίνει αυτό πρέπει να στείλουν στο info@AOPA.gr  τα ονόματα μέχρι δύο εκπροσώπων από κάθε σχολή ή αερολέσχη με το τηλέφωνο και το email καθενός. Η είσοδος είναι ελεύθερη, για όσους θα έχουνε πάρει έγκριση. Η ομιλία του συνεδρίου θα είναι αποκλειστικά στην αγγλική γλώσσα.

Επειδή όπως καταλαβαίνουμε πολλά περισσότερα πρόσωπα θα ήθελαν να παρακολουθήσουν τη ημερίδα, η ΑΟΡΑ σε συνεργασία με την αερολέσχη νομού Καρδίτσας, έχουν μεριμνήσει ώστε το σύνολο της ημερίδας να αναμεταδίδεται ζωντανά στο διαδίκτυο από το Facebook της ΑΟΡΑ. 

Επομένως όλοι όσοι ενδιαφέρονται, θα μπορούν να παρακολουθήσουν την ημερίδα από το σπίτι τους χρησιμοποιώντας τον προσωπικό υπολογιστή τους. Θα πρέπει να συνδεθούν με την σελίδα FaceBook της ΑΟΡΑ Ελλάς

AOPA Greece Face book https://www.facebook.com/aopa.gr

Να πούμε ακόμα ότι ηλεκτρονική καταγραφή όλης της ημερίδας θα είναι διαθέσιμη μετά τη λήξη από την ιστοσελίδα της ΑΟΡΑ Ελλάς.

Επιπλέον να σημειωθεί, ότι επειδή οι εργασίες της ημερίδας θα είναι αποκλειστικά στην αγγλική γλώσσα θα έχουν την δυνατότητα να την παρακολουθήσουν και χειριστές έξω από ελληνικά σύνορα σε ολόκληρη την Ευρώπη. Θα την παρακολουθήσουν και αυτοί από το Facebook της ΑΟΡΑ Ελλάς.

Πρόθεση της ΑΟΡΑ είναι να μπορέσει κάποια στιγμή αργότερα να προσφέρει το βίντεο της ημερίδας σε ελληνική γλώσσα ή με ελληνικούς υπότιτλους. Να πούμε ακόμα ότι ολόκληρο το πρόγραμμα της EASA, GeneralAviationRoadMap έχει εκδοθεί σε ένα έγχρωμο φυλλάδιο που μπορείτε να το κατεβάσετε μέσα από το παρακάτω link

theGAroadmap - update 2017.PDF  ή εναλλακτικά στο παρακάτω

https://www.easa.europa.eu/system/files/dfu/The%20GA%20roadmap%20-%20update%202017.PDF

Επίσης το φυλλάδιο αυτό της EASA υπάρχει σήμερα στην ιστοσελίδα της ΑΟΡΑ, στο σημείο που γίνεται αναφορά για την ημερίδα.

Τέλος υπάρχει δυνατότητα, σε όσους διαβάσουν το φυλλάδιο της EASA να υποβάλλουν ερωτήσεις ή να ζητήσουν διευκρινήσεις. Για να γίνει αυτό πρέπει να στείλετε την ερώτηση ή το αίτημα για διευκρίνηση στην αγγλική γλώσσα, στην διεύθυνση της ΑΟΡΑ info@AOPA.gr.

 HAOPA θα συγκεντρώσει ερωτήσεις και απορίες και θα τις στείλει στους ομιλητές πριν από την 1τη Ιανουαρίου.

Για να ολοκληρώσουμε την παρουσίαση θα πούμε ότι το πρωί της Δευτέρας 22 Ιανουαρίου οι επιφανείς ξένοι θα κάνουν εθιμοτυπικές επισκέψεις στις ελληνικές αεροπορικές αρχές.

 

                               airbp logo

Η AirBP υποστηρίζει την διοργάνωση της ΗΜΕΡΙΔΑΣ Γεν Αεροπορίας

GADESK- Γραφείο Γενικής Αεροπορίας

 Έχει διαπιστωθεί ότι ορισμένες χώρες δεν τηρούν τους νόμους της EASA για την Γενική Αεροπορία με τον τρόπο που περιγράφονται από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία. Για το λόγο αυτό η EASA Ευρώπης ίδρυσε το γραφείο Γενικής Αεροπορίας ( GADesk). Όποιος χειριστής αντιληφθεί ότι σε κάποιο θέμα η Εθνική ΥΠΑ της χώρας του, και για την δική μας περίπτωση η ελληνική ΥΠΑ, δεν τηρεί επακριβώς το γράμμα ή το πνεύμα της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας, θα πρέπει να ενημερώσει το γραφείο Γενικής Αεροπορίας της AOPA Ευρώπης. Στο site της IAOPA.EU  υπάρχει έντυπο που μπορείτε να το συμπληρώσετε και να το αποστείλετε. Η ΑΟΡΑ Ευρώπης, θα ελέγξει το περιεχόμενο και εάν βεβαιωθεί ότι παραβιάζεται η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία θα ζητήσει από την ΥΠΑ διορθωτικές ενέργειες και θα ενημερώσει σχετικά την EASA. Διευκρινίζουμε ότι η ΑΟΡΑ Ευρώπης δεν μπορεί να πάρει αποφάσεις ούτε να τιμωρήσει κανέναν. Μπορεί όμως να διαμαρτυρηθεί πιο έντονα από τον κάθε ιδιώτη χειριστή. Προς το παρόν μπορούμε να ελπίζουμε και όπως λέει μια παροιμία «αν δεν κλάψει το μωρό δεν θα το ταΐσει η μάνα του». Η ΑΟΡΑ Ελλάς συνιστά στους χειριστές να μην διστάσουν να διαμαρτυρηθούν. Χρησιμοποιήστε και αυτόν τον τρόπο ανεξάρτητα από τι αποτελέσματα ενδέχεται να έχει. Οι διαμαρτυρίες που υποβάλλει η Ευρωπαϊκή ΑΟΡΑ στην εθνική ΥΠΑ και στην EASA δεν αποκαλύπτουν το όνομα του χειριστή από τον οποίο ξεκίνησαν.

Η ΑΟΡΑ Ελλάς μπορεί να βοηθήσει στο θέμα αυτό αν τις διαμαρτυρίες σας τις στείλετε επίσης και στο info@AOPA.gr.              

Δικαστήρια

Έγινε στις 6 Νοεμβρίου η δίκη στη Θεσσαλονίκη για την υπόθεση μήνυσης που υπέβαλλε μέλος της ΑΟΡΑ κατά υπαλλήλων της ΥΠΑ για παράνομη χρέωση παράβολων προ πτήσης. Όπως θα θυμάστε, οι υπάλληλοι του αεροδρομίου ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ζήτησαν υπερβολικά σπατόσημα από χειριστή αερολέσχης που είναι ταυτόχρονα και μέλος της ΑΟΡΑ. Ο χειριστής ήταν ενημερωμένος από προηγούμενα περιστατικά. Είχε μαζί του τους νόμους για να ενημερώσει τους υπαλλήλους. Αυτοί όμως δεν τον άκουσαν καθόλου. Του είπαν πως αν δεν πληρώσει αυτά που του ζήτησαν, δεν θα πετάξει. Ο χειριστής πλήρωσε και στην επιστροφή διαμαρτυρήθηκε στον προϊστάμενο, ο οποίος όμως υποστήριξε τη θέση των υπαλλήλων. Ύστερά από αυτό ο χειριστής επικοινώνησε με το νομικό γραφείο της ΑΟΡΑ που ανέλαβε το θέμα. Μετά από αδυναμία συνεννόησης υπεβλήθησαν μηνήσεις που ορίστηκε να εκδικαστούν στις 6 Νοεμβρίου 1017, δηλαδή αρκετά χρόνια μετά. Πριν από την δίκη οι απόψεις των υπαλλήλων άλλαξαν, βρέθηκε συμβιβαστική λύση και τελικά ο προϊστάμενος ενώπιον του δικαστηρίου παραδέχτηκε ότι είχε κάνει λάθος. Δήλωσε ότι τελικά επεστράφησαν στο χειριστή όλα τα χρήματα που κρατήθηκαν παρανόμως και δήλωσε απλά ότι δεν υπήρχε δόλος και ότι ήταν ένα ανθρώπινο λάθος. Η πλευρά της ΑΟΡΑ αποδέχθηκε ότι ήταν ανθρώπινο το λάθος και ότι δεν υπήρχε δόλος. Έτσι έκλεισε η υπόθεση. Ο χειριστής πήρε πίσω τα χρήματα που παράτυπα που παρακράτησαν και η ΑΟΡΑ έμεινε ικανοποιημένη, διότι πέτυχε ο σκοπός της. Να υπερασπίζεται το δικαίωμα του χειριστή στην πτήση.

Βεβαίως δεν θα είχαμε φτάσει ποτέ ενώπιων του δικαστηρίου εάν η αναγνώριση  «κάναμε ανθρώπινο λάθος» γινόταν την εποχή εκείνη. Έστω και αργά όμως η ΑΟΡΑ μένει με την ικανοποίηση που περιγράφεται στο σήμα της: «weprotectyourrighttofly” – «προστατεύουμε το δικαίωμά σου στην πτήση».

Συνάντηση με τον Δ/ΥΠΑ

Την Παρασκευή 17 Νοεμβρίου (ανήμερα της εορτής του Πολυτεχνείου) έγινε στην ΥΠΑ πεντάωρη σύσκεψη υπό τον Διοικητή για το θέμα των νέων παράβολων. Πήραν μέλος στην σύσκεψη εκτός από τον διοικητή της ΥΠΑ, εκπρόσωποι της ΑΟΡΑ, της ΕΛΑΟ και εκπρόσωποι αρκετών επαγγελματιών σχολών χειριστών. Παρουσιάστηκε το σχέδιο του νέου συστήματος παράβολων που θα εφαρμόσει η ΥΠΑ. Τα περισσότερά από αυτά είναι περισσότερο ή λιγότερο αυξημένα, σε σχέση με τα σημερινά. Ο διοικητής είπε ότι ο έργο γίνεται έπειτα από απαίτηση της EASA  και ότι οι τιμές ορίστηκαν σε σύγκριση με τις τιμές άλλων ευρωπαϊκών κρατών και στις περισσότερες περιπτώσεις είναι φθηνότερες από όλες.

Φυσικά αύξηση των παράβολων στα πλαίσια της σημερινής κρίσης δεν είναι κάτι που ενθουσιάζει όλους εμάς που τα πληρώνουμε. Στην ΑΟΡΑ πιστεύουμε ότι η σύγκριση των άλλων ευρωπαϊκών κρατών είναι άδικη, διότι υπάρχει μεγάλη απόσταση ανάμεσα στην ποιότητα των υπηρεσιών που δίνουν οι άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Κάποιοι θα σκεφτούν να βάλουν τα αεροπλάνα τους σε νηολόγια άλλης χώρας τα οποία θα είναι πλέον λίγο ακριβότερα από ότι η παραμονή στο ελληνικό νηολόγιο αλλά θα έχουν πολύ καλύτερη ποιοτική εξυπηρέτηση.

 Τελικά ο διοικητής είπε ότι θα περιμένει μέχρι τέλος Νοεμβρίου τις απόψεις της αγοράς πριν από την τελική απόφαση. Στην ΑΟΡΑ πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει πιθανότητα σοβαρής μείωσης των τιμών που ανακοινώθηκαν και ότι θα πρέπει η προσπάθεια να γίνει για σοβαρή βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών που παίρνουμε με αυτά τα παράβολα. Ολόκληρο το σχέδιο των νέων παράβολων θα το βρείτε στην ιστοσελίδα της ΑΟΡΑ Ελλάς στη θέση για την σύσκεψη στο γραφείο του Διοικητή και θα το ανοίξετε με ένα κλικ. Είναι περίπου 20 σελίδες.

Ξένοι μαθητές σε Ελληνικές σχολές εκπαίδευσης.

Πληροφορούμαστε ότι ετοιμάζεται καινούργια Κ.Υ.Α. (Κοινή Υπουργική Απόφαση) που θα την υπογράψουν 4 υπουργοί και η οποία θα λύνει πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι σχολές για την είσοδο μαθητών που θέλουν να εκπαιδευτούν σαν χειριστές αεροπλάνων στην Ελλάδα.  Η Κ.Υ. Α. έχει ήδη γίνει αποδεκτή από τους υπηρεσιακούς παράγοντες των Υπουργείων και περιμένουμε τις υπογραφές των τεσσάρων Υπουργών, για να πάει στην εφημερίδα της κυβερνήσεως. Τα 4 υπουργεία που εμπλέκονται είναι τα εξής: Μεταναστευτικής Πολιτικής, Εξωτερικών, Μεταφορών και Οικονομικών. Όποιοι μπορούν να βοηθήσουν ας επικοινωνήσουν με τη ΑΟΡΑ Ελλάς, στο info@AOPA.gr

Αφορολόγητα καύσιμα

Με Βάση την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία όλοι όσοι χρησιμοποιούν αεροπορικό καύσιμο για επαγγελματικούς λόγους παίρνουν το καύσιμο αφορολόγητο. Φόρο πληρώνουν μόνο όσοι χρησιμοποιούν αεροπορικό καύσιμο για πτήσεις αναψυχής (pleasureflights). Με βάση τον Ευρωπαϊκό αυτόν νόμο στην Ελλάδα, οι αεροπορικές εταιρείες ( Aegean, Lufthansa κτλ.) παίρνουν αφορολόγητο καύσιμο. Στην Ευρώπη όμως, αφορολόγητο καύσιμο παίρνουν και οι σχολές χειριστών και οι εταιρείες εναερίων εργασιών. Στην Ελλάδα η πρακτική που χρησιμοποιείται στα αεροδρόμια, έχει σαν αποτέλεσμα να μην παίρνουν αφορολόγητο καύσιμο, όσοι δεν είναι αερομεταφορείς. Η ΑΟΡΑ έστειλε επιστολές στις αρμόδιες Υπηρεσίες  και παρουσίασε τον Ευρωπαϊκό Νόμο, τον αντίστοιχο Ελληνικό Νόμο και απόφαση Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου σχετικά με το θέμα. Κάποιοι από τις Δημόσιες Υπηρεσίες είπαν ότι οι σχολές δεν είναι εταιρείες αλλά «μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί» και συνεπώς δεν δικαιούνται αφορολόγητο καύσιμο. Αυτή τη στιγμή η ΑΟΡΑ ζήτησε η συνεργασία των σχολών για να δοθεί ο σωστή απάντηση.

Δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε που θα καταλήξει το θέμα αυτό. Το σίγουρο είναι ότι δημιουργήθηκε σοβαρό ενδιαφέρον.

Ειδικευμένα Αεροδρόμια Γενικής Αεροπορίας

Σε συζήτηση με εκπροσώπους του δημοσίου ρίχτηκε η ιδέα να δημιουργηθούν ειδικευμένα αεροδρόμια Γενικής Αεροπορίας. Τα αεροδρόμια αυτά θα εργάζονται από ανατολής μέχρι δύσης ηλίου, θα έχουν όλα τα είδη καυσίμου και θα έχουν κοστολόγια ανάλογα των υπηρεσιών που παρέχουν και όχι κοστολόγια ανάλογα των εταιρειών αερομεταφορών. Αρχικά έγινε κουβέντα για 4 αεροδρόμια Γενικής Αεροπορίας. Δύο στην βόρεια Ελλάδα και δύο στη Νότια Ελλάδα. Η ΑΟΡΑ σε δεύτερη φάση τα αύξησε σε έξι, προσθέτοντας το «ΜΑΛΕΜΕ»  στην Κρήτη και τα «ΜΑΡΙΤΣΑ» στη Ρόδο. Το θέμα συζητείται. Τίποτε δεν έχει αποφασιστεί ακόμα.

Προβλήματα σε πτήσεις προς/από το εξωτερικό

Συνηθίσαμε να πιστεύουμε ότι η υποχρέωση των ελαφρών αεροπλάνων να περνούν από Διεθνές αεροδρόμιο όταν φεύγουν ή όταν έρχονται από την Ιταλία οφείλεται στη συνθήκη του Σένγκεν. Από την μελέτη όμως της νομοθεσίας έγινε φανερό ότι η Σένγκεν αφορά μόνο τον έλεγχο των διαβατηρίων και δεν επηρεάζει τις πτήσεις από Ελλάδα σε Ιταλία, που είναι επίσης χώρα Σένγκεν. Ο περιορισμός που μας υποχρεώνει να περνάμε από διεθνή αεροδρόμια αναφέρεται στον τελωνιακό κώδικα και από νομική άποψη δεν στηρίζεται. Δεν έχει νομική βάση.. Η ΑΟΡΑ έχει ξεκινήσει διαδικασίες για τη ενημέρωση των δημοσίων υπηρεσιών και τη διόρθωση του προβλήματος.

Όλοι να βοηθάμε όλους

Τον τελευταίο καιρό υπάρχει μία κινητικότητα σε αρκετά θέματα που αφορούν τη γενική αεροπορία. Τίποτε από αυτά δεν μπορεί να ολοκληρωθεί μόνον από την ΑΟΡΑ. Πρέπει να βοηθήσουν όλοι. Ειδικά πρέπει να βοηθήσουν οι επαγγελματικές σχολές που έχουν μεγαλύτερη οικονομική και κοινωνική δύναμη. Η κινητικότητα που εμφανίζεται τελευταία οφείλεται στην εμπλοκή πολλών σχολών. Η  σχολή της Εγνατίας μαζί με την ΑΟΡΑ είχαν σημαντικές επαφές  με το Υπουργείο Εξωτερικών. Η Jetstream  είχε μαζί με την ΑΟΡΑ επαφές με τον υφυπουργό Μεταφορών. Η SuperiorAir με το υπουργείο Εθνικής  Άμυνας. Η συνεργασία αυτή που μόλις ξεκίνησε πρέπει να συνεχιστεί και να δυναμώσει. Τα κοινά προβλήματα μας ενώνουν όλους. Όλοι μαζί μπορούμε να προχωρήσουμε αλλιώς όλοι θα χάσουμε. Η ΑΟΡΑ συμμετέχει σε όλες τις προσπάθειες, βοηθάει όπου είναι δυνατόν και ενημερώνει όλους για την πρακτική που εφαρμόζεται στο εξωτερικό.

 

SUMMARY IN ENGLISH

AOPA news bulletin, number 13     Date   November 26,  2017

Contact info@aopa.gr to stop receiving this news letter

An international GA Conference will take place in Athens, on Monday January 22, 2018.  It is a joint organization by AOPA Hellas and IAOPA EU. Distinguished speakers will look about the “Future of GA in Europe”. The international cadre of speakers include

Keynote Speaker: Dominique Roland Head of General Aviation & Remotely Piloted Aircraft Systems at EASA European Aviation Safety Agency

Speakers: Craig Spence IAOPA General Secretary   Dr Michael Erb SeniorVice President IAOPA Europe

You may attend live the Conference, in your computer, on the AOPA Greece

FaceBook  https://www.facebook.com/aops.gr

AOPA

Σε αυτό το τεύχος θα βρείτε

 

 

Διεθνής Ημερίδα Γεν Αεροπορίας

Αφορολόγητα καύσιμα

Δικαστήρια

Ειδικευμένα αεροδρόμια Γεν Αεροπορίας

Συνάντηση με τον Δ/ΥΠΑ

Προβλήματα σε πτήσεις από/προς εξωτερικό

Ξένοι μαθητές σε Ελληνικές Σχολές

Όλοι να βοηθάμε όλους

 

 

 

Διεθνής Ημερίδα Γενικής Αεροπορίας

Αθήνα 22 Ιανουαρίου 2018

ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ 22 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2018

Συνεχίζονται με ένταση οι προετοιμασίες για την Διεθνή Ημερίδα Γενικής Αεροπορίας.

Ο διευθυντής της Γενικής Αεροπορίας της EASA, ο Γενικός Γραμματέας της παγκόσμιας ΑΟΡΑ και ο πρόεδρος της ΑΟΡΑ Ευρώπης θα είναι στη Αθήνα στις 22 Ιανουαρίου. Στην αίθουσα συνεδρίων του ξενοδοχείου Divani Caravel, θα μιλήσουν στην αεροπορική οικογένεια της Ελλάδος το απόγευμα της Δευτέρας 22 Ιανουαρίου. Το κύριο θέμα θα είναι, το καινούργιο πρόγραμμα για την Ευρωπαϊκή Γενική Αεροπορία της ΕΑSA με την ονομασία General Aviation Road Map. Σύμφωνα με το πρόγραμμα αυτό προβλέπονται σημαντικές αλλαγές στην Ευρωπαϊκή Γενική Αεροπορία, Κάποιες έχουν ήδη γίνει. Παράδειγμα τα ιδιωτικά αεροπλάνα δεν έχουν πια υποχρέωση να τηρούν τις τεχνικές οδηγίες των εταιριών κατασκευής (ΤΟ,  ΤΒΟ κλπ.). Μπορούν να έχουν δικό τους πρόγραμμα συντήρησης. Η μόνη υποχρέωση είναι να τηρούν σχολαστικά τα AD της EASA.

 

 

Η EASA συνεργάζεται με την ΑΟΡΑ Ελλάς και με την ΑΟΡΑ EU στην ΗΜΕΡΙΔΑ Γεν Αεροπορίας

 

Ανάμεσα στις αλλαγές που έρχονται από τον Απρίλιο του 2018 καθιερώνεται το πρόγραμμα DTO. Σύμφωνα με το οποίο ο κάθε εκπαιδευτής θα μπορεί να αρχίσει εκπαίδευση για PPL εκτός σχολών.

Οι λεπτομέρειες της νέας οργάνωσης της Γεν Αεροπορίας και θέματα που σχετίζονται με την ασφάλεια των πτήσεων θα μας τα περιγράψει απευθείας η ΕASA στην ημερίδα. Ο γενικός γραμματέας της παγκόσμιας ΑΟΡΑ, η οποία έχει σήμερα στη δύναμή της περισσότερο από 79 εθνικές ΑΟΡΑ και περισσότερα από 470.000 μέλη με πληρωμένη τη συνδρομή τους, θα παρουσιάσει το πρόγραμμα ασφάλειας πτήσεων της ΑΟΡΑ των ΗΠΑ. Το πρόγραμμα αυτό περιγράφει λεπτομερώς ατυχήματα ελαφρών αεροπλάνων με απομαγνητοφωνήσεις από τις συνομιλίες με τους πύργους ελέγχου με χάρτη, στον οποίο φαίνεται η πορεία των αεροπλάνων και με ερμηνεία σχετικά με το γιατί έγινε ένα ατύχημα και πως θα μπορούσε να αποφευχθεί. Ο πρόεδρος της ΑΟΡΑ Ευρώπης θα παρουσιάσει το ευρωπαϊκό πρόγραμμα για την Γενική Αεροπορία με τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται ειδικά για την περίπτωση της Ελλάδος. Θα υπάρξουν και Έλληνες ομιλητές . Οι λεπτομέρειες για τις ομιλίες των Ελλήνων στο επόμενο τεύχος.

 

Επειδή στην αίθουσα μπορούν να παρακολουθήσουν την ομιλία μόνον 60 περίπου άτομα, είναι αναγκαίο να υπάρξουν δηλώσεις συμμετοχής. Η ΑΟΡΑ καλεί όλες τις επαγγελματικές σχολές όλες τις αερολέσχες και όλες τις εταιρείες Γενικής Αεροπορίας να στείλουν εκπροσώπους. Για να γίνει αυτό πρέπει να στείλουν στο info@AOPA.gr  τα ονόματα μέχρι δύο εκπροσώπων από κάθε σχολή ή αερολέσχη με το τηλέφωνο και το email καθενός. Η είσοδος είναι ελεύθερη, για όσους θα έχουνε πάρει έγκριση. Η ομιλία του συνεδρίου θα είναι αποκλειστικά στην αγγλική γλώσσα.

Επειδή όπως καταλαβαίνουμε πολλά περισσότερα πρόσωπα θα ήθελαν να παρακολουθήσουν τη ημερίδα, η ΑΟΡΑ σε συνεργασία με την αερολέσχη νομού Καρδίτσας, έχουν μεριμνήσει ώστε το σύνολο της ημερίδας να αναμεταδίδεται ζωντανά στο διαδίκτυο από το Facebook της ΑΟΡΑ. 

 

Επομένως όλοι όσοι ενδιαφέρονται, θα μπορούν να παρακολουθήσουν την ημερίδα από το σπίτι τους χρησιμοποιώντας τον προσωπικό υπολογιστή τους. Θα πρέπει να συνδεθούν με την σελίδα FaceBook της ΑΟΡΑ Ελλάς

AOPA Greece Face book https://www.facebook.com/aopa.gr

Να πούμε ακόμα ότι ηλεκτρονική καταγραφή όλης της ημερίδας θα είναι διαθέσιμη μετά τη λήξη από την ιστοσελίδα της ΑΟΡΑ Ελλάς.

Επιπλέον να σημειωθεί, ότι επειδή οι εργασίες της ημερίδας θα είναι αποκλειστικά στην αγγλική γλώσσα θα έχουν την δυνατότητα να την παρακολουθήσουν και χειριστές έξω από ελληνικά σύνορα σε ολόκληρη την Ευρώπη. Θα την παρακολουθήσουν και αυτοί από το Facebook της ΑΟΡΑ Ελλάς.

Πρόθεση της ΑΟΡΑ είναι να μπορέσει κάποια στιγμή αργότερα να προσφέρει το βίντεο της ημερίδας σε ελληνική γλώσσα ή με ελληνικούς υπότιτλους. Να πούμε ακόμα ότι ολόκληρο το πρόγραμμα της EASA, General Aviation Road Map έχει εκδοθεί σε ένα έγχρωμο φυλλάδιο που μπορείτε να το κατεβάσετε μέσα από το παρακάτω link

 

the GA roadmap - update 2017.PDF  ή εναλλακτικά στο παρακάτω

https://www.easa.europa.eu/system/files/dfu/The%20GA%20roadmap%20-%20update%202017.PDF

 

Επίσης το φυλλάδιο αυτό της EASA υπάρχει σήμερα στην ιστοσελίδα της ΑΟΡΑ, στο σημείο που γίνεται αναφορά για την ημερίδα.

Τέλος υπάρχει δυνατότητα, σε όσους διαβάσουν το φυλλάδιο της EASA να υποβάλλουν ερωτήσεις ή να ζητήσουν διευκρινήσεις. Για να γίνει αυτό πρέπει να στείλετε την ερώτηση ή το αίτημα για διευκρίνηση στην αγγλική γλώσσα, στην διεύθυνση της ΑΟΡΑ info@AOPA.gr.

 H AOPA θα συγκεντρώσει ερωτήσεις και απορίες και θα τις στείλει στους ομιλητές πριν από την 1τη Ιανουαρίου.

Για να ολοκληρώσουμε την παρουσίαση θα πούμε ότι το πρωί της Δευτέρας 22 Ιανουαρίου οι επιφανείς ξένοι θα κάνουν εθιμοτυπικές επισκέψεις στις ελληνικές αεροπορικές αρχές.

 

 

                               Η AirBP υποστηρίζει την διοργάνωση της ΗΜΕΡΙΔΑΣ Γεν Αεροπορίας

 

GA DESK- Γραφείο Γενικής Αεροπορίας

 Έχει διαπιστωθεί ότι ορισμένες χώρες δεν τηρούν τους νόμους της EASA για την Γενική Αεροπορία με τον τρόπο που περιγράφονται από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία. Για το λόγο αυτό η EASA Ευρώπης ίδρυσε το γραφείο Γενικής Αεροπορίας ( GA Desk). Όποιος χειριστής αντιληφθεί ότι σε κάποιο θέμα η Εθνική ΥΠΑ της χώρας του, και για την δική μας περίπτωση η ελληνική ΥΠΑ, δεν τηρεί επακριβώς το γράμμα ή το πνεύμα της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας, θα πρέπει να ενημερώσει το γραφείο Γενικής Αεροπορίας της AOPA Ευρώπης. Στο site της IAOPA.EU  υπάρχει έντυπο που μπορείτε να το συμπληρώσετε και να το αποστείλετε. Η ΑΟΡΑ Ευρώπης, θα ελέγξει το περιεχόμενο και εάν βεβαιωθεί ότι παραβιάζεται η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία θα ζητήσει από την ΥΠΑ διορθωτικές ενέργειες και θα ενημερώσει σχετικά την EASA. Διευκρινίζουμε ότι η ΑΟΡΑ Ευρώπης δεν μπορεί να πάρει αποφάσεις ούτε να τιμωρήσει κανέναν. Μπορεί όμως να διαμαρτυρηθεί πιο έντονα από τον κάθε ιδιώτη χειριστή. Προς το παρόν μπορούμε να ελπίζουμε και όπως λέει μια παροιμία «αν δεν κλάψει το μωρό δεν θα το ταΐσει η μάνα του». Η ΑΟΡΑ Ελλάς συνιστά στους χειριστές να μην διστάσουν να διαμαρτυρηθούν. Χρησιμοποιήστε και αυτόν τον τρόπο ανεξάρτητα από τι αποτελέσματα ενδέχεται να έχει. Οι διαμαρτυρίες που υποβάλλει η Ευρωπαϊκή ΑΟΡΑ στην εθνική ΥΠΑ και στην EASA δεν αποκαλύπτουν το όνομα του χειριστή από τον οποίο ξεκίνησαν.

Η ΑΟΡΑ Ελλάς μπορεί να βοηθήσει στο θέμα αυτό αν τις διαμαρτυρίες σας τις στείλετε επίσης και στο info@AOPA.gr.              

 

Δικαστήρια

Έγινε στις 6 Νοεμβρίου η δίκη στη Θεσσαλονίκη για την υπόθεση μήνυσης που υπέβαλλε μέλος της ΑΟΡΑ κατά υπαλλήλων της ΥΠΑ για παράνομη χρέωση παράβολων προ πτήσης. Όπως θα θυμάστε, οι υπάλληλοι του αεροδρομίου ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ζήτησαν υπερβολικά σπατόσημα από χειριστή αερολέσχης που είναι ταυτόχρονα και μέλος της ΑΟΡΑ. Ο χειριστής ήταν ενημερωμένος από προηγούμενα περιστατικά. Είχε μαζί του τους νόμους για να ενημερώσει τους υπαλλήλους. Αυτοί όμως δεν τον άκουσαν καθόλου. Του είπαν πως αν δεν πληρώσει αυτά που του ζήτησαν, δεν θα πετάξει. Ο χειριστής πλήρωσε και στην επιστροφή διαμαρτυρήθηκε στον προϊστάμενο, ο οποίος όμως υποστήριξε τη θέση των υπαλλήλων. Ύστερά από αυτό ο χειριστής επικοινώνησε με το νομικό γραφείο της ΑΟΡΑ που ανέλαβε το θέμα. Μετά από αδυναμία συνεννόησης υπεβλήθησαν μηνήσεις που ορίστηκε να εκδικαστούν στις 6 Νοεμβρίου 1017, δηλαδή αρκετά χρόνια μετά. Πριν από την δίκη οι απόψεις των υπαλλήλων άλλαξαν, βρέθηκε συμβιβαστική λύση και τελικά ο προϊστάμενος ενώπιον του δικαστηρίου παραδέχτηκε ότι είχε κάνει λάθος. Δήλωσε ότι τελικά επεστράφησαν στο χειριστή όλα τα χρήματα που κρατήθηκαν παρανόμως και δήλωσε απλά ότι δεν υπήρχε δόλος και ότι ήταν ένα ανθρώπινο λάθος. Η πλευρά της ΑΟΡΑ αποδέχθηκε ότι ήταν ανθρώπινο το λάθος και ότι δεν υπήρχε δόλος. Έτσι έκλεισε η υπόθεση. Ο χειριστής πήρε πίσω τα χρήματα που παράτυπα που παρακράτησαν και η ΑΟΡΑ έμεινε ικανοποιημένη, διότι πέτυχε ο σκοπός της. Να υπερασπίζεται το δικαίωμα του χειριστή στην πτήση.

Βεβαίως δεν θα είχαμε φτάσει ποτέ ενώπιων του δικαστηρίου εάν η αναγνώριση  «κάναμε ανθρώπινο λάθος» γινόταν την εποχή εκείνη. Έστω και αργά όμως η ΑΟΡΑ μένει με την ικανοποίηση που περιγράφεται στο σήμα της: «we protect your right to fly” – «προστατεύουμε το δικαίωμά σου στην πτήση».

 

Συνάντηση με τον Δ/ΥΠΑ

Την Παρασκευή 17 Νοεμβρίου (ανήμερα της εορτής του Πολυτεχνείου) έγινε στην ΥΠΑ πεντάωρη σύσκεψη υπό τον Διοικητή για το θέμα των νέων παράβολων. Πήραν μέλος στην σύσκεψη εκτός από τον διοικητή της ΥΠΑ, εκπρόσωποι της ΑΟΡΑ, της ΕΛΑΟ και εκπρόσωποι αρκετών επαγγελματιών σχολών χειριστών. Παρουσιάστηκε το σχέδιο του νέου συστήματος παράβολων που θα εφαρμόσει η ΥΠΑ. Τα περισσότερά από αυτά είναι περισσότερο ή λιγότερο αυξημένα, σε σχέση με τα σημερινά. Ο διοικητής είπε ότι ο έργο γίνεται έπειτα από απαίτηση της EASA  και ότι οι τιμές ορίστηκαν σε σύγκριση με τις τιμές άλλων ευρωπαϊκών κρατών και στις περισσότερες περιπτώσεις είναι φθηνότερες από όλες.

Φυσικά αύξηση των παράβολων στα πλαίσια της σημερινής κρίσης δεν είναι κάτι που ενθουσιάζει όλους εμάς που τα πληρώνουμε. Στην ΑΟΡΑ πιστεύουμε ότι η σύγκριση των άλλων ευρωπαϊκών κρατών είναι άδικη, διότι υπάρχει μεγάλη απόσταση ανάμεσα στην ποιότητα των υπηρεσιών που δίνουν οι άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Κάποιοι θα σκεφτούν να βάλουν τα αεροπλάνα τους σε νηολόγια άλλης χώρας τα οποία θα είναι πλέον λίγο ακριβότερα από ότι η παραμονή στο ελληνικό νηολόγιο αλλά θα έχουν πολύ καλύτερη ποιοτική εξυπηρέτηση.

 Τελικά ο διοικητής είπε ότι θα περιμένει μέχρι τέλος Νοεμβρίου τις απόψεις της αγοράς πριν από την τελική απόφαση. Στην ΑΟΡΑ πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει πιθανότητα σοβαρής μείωσης των τιμών που ανακοινώθηκαν και ότι θα πρέπει η προσπάθεια να γίνει για σοβαρή βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών που παίρνουμε με αυτά τα παράβολα. Ολόκληρο το σχέδιο των νέων παράβολων θα το βρείτε στην ιστοσελίδα της ΑΟΡΑ Ελλάς στη θέση για την σύσκεψη στο γραφείο του Διοικητή και θα το ανοίξετε με ένα κλικ. Είναι περίπου 20 σελίδες.

 

Ξένοι μαθητές σε Ελληνικές σχολές εκπαίδευσης.

Πληροφορούμαστε ότι ετοιμάζεται καινούργια Κ.Υ.Α. (Κοινή Υπουργική Απόφαση) που θα την υπογράψουν 4 υπουργοί και η οποία θα λύνει πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι σχολές για την είσοδο μαθητών που θέλουν να εκπαιδευτούν σαν χειριστές αεροπλάνων στην Ελλάδα.  Η Κ.Υ. Α. έχει ήδη γίνει αποδεκτή από τους υπηρεσιακούς παράγοντες των Υπουργείων και περιμένουμε τις υπογραφές των τεσσάρων Υπουργών, για να πάει στην εφημερίδα της κυβερνήσεως. Τα 4 υπουργεία που εμπλέκονται είναι τα εξής: Μεταναστευτικής Πολιτικής, Εξωτερικών, Μεταφορών και Οικονομικών. Όποιοι μπορούν να βοηθήσουν ας επικοινωνήσουν με τη ΑΟΡΑ Ελλάς, στο info@AOPA.gr

 

Αφορολόγητα καύσιμα

Με Βάση την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία όλοι όσοι χρησιμοποιούν αεροπορικό καύσιμο για επαγγελματικούς λόγους παίρνουν το καύσιμο αφορολόγητο. Φόρο πληρώνουν μόνο όσοι χρησιμοποιούν αεροπορικό καύσιμο για πτήσεις αναψυχής (pleasure flights). Με βάση τον Ευρωπαϊκό αυτόν νόμο στην Ελλάδα, οι αεροπορικές εταιρείες ( Aegean, Lufthansa κτλ.) παίρνουν αφορολόγητο καύσιμο. Στην Ευρώπη όμως, αφορολόγητο καύσιμο παίρνουν και οι σχολές χειριστών και οι εταιρείες εναερίων εργασιών. Στην Ελλάδα η πρακτική που χρησιμοποιείται στα αεροδρόμια, έχει σαν αποτέλεσμα να μην παίρνουν αφορολόγητο καύσιμο, όσοι δεν είναι αερομεταφορείς. Η ΑΟΡΑ έστειλε επιστολές στις αρμόδιες Υπηρεσίες  και παρουσίασε τον Ευρωπαϊκό Νόμο, τον αντίστοιχο Ελληνικό Νόμο και απόφαση Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου σχετικά με το θέμα. Κάποιοι από τις Δημόσιες Υπηρεσίες είπαν ότι οι σχολές δεν είναι εταιρείες αλλά «μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί» και συνεπώς δεν δικαιούνται αφορολόγητο καύσιμο. Αυτή τη στιγμή η ΑΟΡΑ ζήτησε η συνεργασία των σχολών για να δοθεί ο σωστή απάντηση.

Δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε που θα καταλήξει το θέμα αυτό. Το σίγουρο είναι ότι δημιουργήθηκε σοβαρό ενδιαφέρον.

 

 

Ειδικευμένα Αεροδρόμια Γενικής Αεροπορίας

Σε συζήτηση με εκπροσώπους του δημοσίου ρίχτηκε η ιδέα να δημιουργηθούν ειδικευμένα αεροδρόμια Γενικής Αεροπορίας. Τα αεροδρόμια αυτά θα εργάζονται από ανατολής μέχρι δύσης ηλίου, θα έχουν όλα τα είδη καυσίμου και θα έχουν κοστολόγια ανάλογα των υπηρεσιών που παρέχουν και όχι κοστολόγια ανάλογα των εταιρειών αερομεταφορών. Αρχικά έγινε κουβέντα για 4 αεροδρόμια Γενικής Αεροπορίας. Δύο στην βόρεια Ελλάδα και δύο στη Νότια Ελλάδα. Η ΑΟΡΑ σε δεύτερη φάση τα αύξησε σε έξι, προσθέτοντας το «ΜΑΛΕΜΕ»  στην Κρήτη και τα «ΜΑΡΙΤΣΑ» στη Ρόδο. Το θέμα συζητείται. Τίποτε δεν έχει αποφασιστεί ακόμα.

 

Προβλήματα σε πτήσεις προς/από το εξωτερικό

Συνηθίσαμε να πιστεύουμε ότι η υποχρέωση των ελαφρών αεροπλάνων να περνούν από Διεθνές αεροδρόμιο όταν φεύγουν ή όταν έρχονται από την Ιταλία οφείλεται στη συνθήκη του Σένγκεν. Από την μελέτη όμως της νομοθεσίας έγινε φανερό ότι η Σένγκεν αφορά μόνο τον έλεγχο των διαβατηρίων και δεν επηρεάζει τις πτήσεις από Ελλάδα σε Ιταλία, που είναι επίσης χώρα Σένγκεν. Ο περιορισμός που μας υποχρεώνει να περνάμε από διεθνή αεροδρόμια αναφέρεται στον τελωνιακό κώδικα και από νομική άποψη δεν στηρίζεται. Δεν έχει νομική βάση.. Η ΑΟΡΑ έχει ξεκινήσει διαδικασίες για τη ενημέρωση των δημοσίων υπηρεσιών και τη διόρθωση του προβλήματος.

 

Όλοι να βοηθάμε όλους

Τον τελευταίο καιρό υπάρχει μία κινητικότητα σε αρκετά θέματα που αφορούν τη γενική αεροπορία. Τίποτε από αυτά δεν μπορεί να ολοκληρωθεί μόνον από την ΑΟΡΑ. Πρέπει να βοηθήσουν όλοι. Ειδικά πρέπει να βοηθήσουν οι επαγγελματικές σχολές που έχουν μεγαλύτερη οικονομική και κοινωνική δύναμη. Η κινητικότητα που εμφανίζεται τελευταία οφείλεται στην εμπλοκή πολλών σχολών. Η  σχολή της Εγνατίας μαζί με την ΑΟΡΑ είχαν σημαντικές επαφές  με το Υπουργείο Εξωτερικών. Η Jetstream  είχε μαζί με την ΑΟΡΑ επαφές με τον υφυπουργό Μεταφορών. Η Superior Air με το υπουργείο Εθνικής  Άμυνας. Η συνεργασία αυτή που μόλις ξεκίνησε πρέπει να συνεχιστεί και να δυναμώσει. Τα κοινά προβλήματα μας ενώνουν όλους. Όλοι μαζί μπορούμε να προχωρήσουμε αλλιώς όλοι θα χάσουμε. Η ΑΟΡΑ συμμετέχει σε όλες τις προσπάθειες, βοηθάει όπου είναι δυνατόν και ενημερώνει όλους για την πρακτική που εφαρμόζεται στο εξωτερικό.

 

SUMMARY IN ENGLISH

AOPA news bulletin, number 13     Date   November 26,  2017

Contact info@aopa.gr to stop receiving this news letter

An international GA Conference will take place in Athens, on Monday January 22, 2018.  It is a joint organization by AOPA Hellas and IAOPA EU. Distinguished speakers will look about the “Future of GA in Europe”. The international cadre of speakers include

Keynote Speaker: Dominique Roland Head of General Aviation & Remotely Piloted Aircraft Systems at EASA European Aviation Safety Agency

Speakers: Craig Spence IAOPA General Secretary   Dr Michael Erb SeniorVice President IAOPA Europe

You may attend live the Conference, in your computer, on the AOPA Greece

FaceBook  https://www.facebook.com/aops.gr

AOPA