Σχόλια επί των VFR Routes ATH TMA (έκδοση Ιούλιος 2019)

Αθήνα, 14 Ιουνίου 2019

         

Αριθμ. Πρωτ. 010-19

Προς :

Πρωτόκολλο ΥΠΑ

Αποδέκτες:

ΥΠΑ Διοικητής

ΥΠΑ Γενικός Διευθυντής

ΥΠΑ Διεύθυνση Κανονιστικής Λειτουργίας Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας (Δ4)

ΥΠΑ Διεύθυνση Διευθέτησης Ροής Εναέριας Κυκλοφορίας και Διαχείρισης Εναέριου Χώρου (Δ17)

ΥΠΑ Διεύθυνση Διαχείρισης Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας (Δ16),

Τμήμα Κανονισμών Ελέγχου Προσέγγισης και Αεροδρομίων Δ16/Γ

ΥΠΑ ΔΑΑ/ΕΚ - Διεύθυνση Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας Τερματικής Περιοχής Αθηνών και Αεροδρομίου Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος (ΔΑΑ/ΕΚ)

Τμήμα Επιχειρησιακής Λειτουργίας Προσέγγισης Αθηνών (B)

Κοινοποίηση: ΕΕΕΚΕ

Θέμα : Σχόλια επί των VFR Routes ATH TMA (έκδοση Ιούλιος 2019)

Κα Παπαδάκη, Κα Παπαδοπούλου

Ακόμη περιμένουμε απάντηση στην από 9 Μαίου 2019 (Αριθμ. Πρωτ. 008-19) επιστολή μας

Θέμα : Σοβαρά λάθη και ελλείψεις στις Ελληνικές ΤΜΑ

Με χαρά είδαμε τις λιγοστές αλλαγές για την ATHTMA στην έκδοση AIRACAMDT 07/19, Effective 18 Jul 19 του AIP.

Απέχουν πάρα πολύ από τη λύση που σας πρότεινε η AOPAHellasμε άλλη επιστολή στις 27 Νοεμβρίου 2018 όπου μας είχατε απαντήσει «κινούμαστε στο ίδιο πνεύμα».

Ένα πρώτο θετικό βήμα είναι οι επερχόμενες αλλαγές της ΤΜΑ Αθηνών μεν, αλλά πολύ λίγο δε.

Το σημαντικότερο είναι η αναγνώριση βάσης ΤΜΑ κατά ICAO Annex 11.

Έγινε κάποια διαβούλευση με τους χρήστες του εναέριου χώρου ;

Ελήφθησαν υπόψη οι εισηγήσεις τους ;

Κάτι μας είχατε αναφέρει για επιτροπή αναδιάρθρωσης της ΤΜΑ Αθηνών.

Γιατί είναι προς δημοσίευση η αλλαγή χωρίς δοκιμαστικές πτήσεις για έγκριση από χειριστές της ΥΠΑ ;

Παραμένουν επικίνδυνα σημεία προς δημοσίευση.

Δεν υπάρχει πρόβλεψη για την διάσχιση του λεκανοπεδίου προς Ανατολή-Δύση λόγω της απαγόρευσης διέλευσης περιοχής Ελ. Βενιζέλου.

Διαδρομές δηλαδή Νέα Μάκρη <--> Μεγανήσι ή/και AG.THOMAS <--> LOFOS

Μπορεί να αλλάξει η CTR του Βενιζέλου που δημιουργεί πρόβλημα ελέγχοντας μέχρι την επιφάνεια στα Στύρα ;

Όταν στα Στύρα τα αεροσκάφη στο ILS 21L/R είναι στα 3.000 και 4.000 ft. και στις αναχωρήσεις 03L/R είναι στα 2.000 και 3.000 ft. σε αυτήν την περιοχή, ποιος ο λόγος να μην μπορεί να περάσει κάθετα από κάτω ένα VFR στα 1.000 ft. ;

Γιατί να μην είναι μέχρι την Ραφήνα η CTR στο έδαφος και πιο βόρεια η βάση της να ανεβαίνει ;

Διαδρομή νότια της CTR Φλέβες <--> Πάτροκλο δεχόσαστε, γιατί όχι και βόρεια Νέα Μάκρη - Μεγανήσι ;

Ποια είναι η εξήγηση ;

Δεν υπάρχει πρόβλεψη για κυκλοφορία προς βορά από Μέγαρα μέσω GERMI και XORKI που έχει μεγάλη ζήτηση. Ζητήσαμε στο ΓΕΑ με σημερινή μας επιστολή θα θεσπιστούν διαδρομές από GERMI και XORKI προς βορά εντός της ΜΤΜΑ Τανάγρας. Συνεργαστείτε, θα βρεθεί η λύση VFRεπικοινωνίας προς βορά μεταξύ MTMA Τανάγρας και ΤΜΑ Αθηνών. Με αμοιβαία θέληση και δουλειά συνεργασίας όλα γίνονται.

Δεν επανέρχεται το ZOFRI για κυκλοφορία Τατόι <--> Μέγαρα όπως ζητήσαμε που έχει μεγάλη ζήτηση. Το μόνο που επιφέρει αυτό είναι αυξημένες επικοινωνίες Ελεγκτών αφού οι συχνές πτήσεις VFR μεταξύ των δυο αυτών αεροδρομίων ΤΜΑ Αθηνών έτσι και αλλιώς γίνονται. Η συνεννόηση απλά γίνεται πιο δύσκολη.

Υπάρχουν λάθη στα σημεία "MILHELIPORT" (αντί DOUNIS) και WESTSALAMINA(αντί EASTSALAMINAστο κείμενο). Δεν ελέγχει κάποιος τους χάρτες και το επεξηγηματικό τους κείμενο πριν βγουν προς δημοσίευση ;

Ζητάμε την παρέμβαση / συνεργασία μαζί σας από χειριστές της ΥΠΑ στο θέμα του σχεδιασμού.

Εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το μικρόφωνο ΤΜΑ Information ανεκπαίδευτοι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΚ). Παραβιάζουν Νόμους και κανονισμούς (έχουμε μαγνητοφωνήσεις αν θέλετε), προκαλούν εκνευρισμό σε ιπτάμενα πληρώματα και δημιουργούν έτσι σοβαρό θέμα ασφάλειας πτήσεων. Έχουν σοβαρή έλλειψη γνώσεων.

Η AOPAδέχεται, συγκεντρώνει και θα σας αποστείλει επώνυμες καταγγελίες χειριστών για παράβαση κανονισμών από κάποιους 2-3 ΕΕΚ που όταν είναι βάρδια δημιουργούν χάος.

Γνωρίζουμε ποιοι είναι οι συγκεκριμένοι συνάδελφοί σας και αν μας ζητηθεί μπορούμε να σας παράσχουμε στοιχεία.

Επίσης δεχόμαστε και θα σας αποστείλουμε τα ευμενή σχόλια για διαχείριση εναέριας κυκλοφορίας από κάποιους άλλους ΕΕΚ.

Μειοψηφία οι πρώτοι μεν, αλλά αμαυρώνουν την εικόνα του υψηλού επιπέδου των Ελλήνων ΕΕΚ δε.

Το κομμάτι εκπαίδευσης για διαχείριση των VFR στο ΤΜΑ Informationυστερεί.

Παρακαλούμε για σχόλιά σας.

Με εκτίμηση,

Για την AOPA Hellas