Τερματικές περιοχές MΤΜΑ

Αθήνα, 14 Ιουνίου 2019

Αριθμ. Πρωτ. 009-19

Προς :

ΓΕΝΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΕΡΑΜΥΝΑΣ

ΤΜΗΜΑ ΕΝΑΡΙΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Υπηρεσία Πληροφοριών Εναέριας Κυκλοφορίας (ΥΠΕΚ)

 

Θέμα : Τερματικές περιοχές MΤΜΑ

Με την παρούσα θέλουμε να θέσουμε σοβαρά θέματα που άπτονται της ασφάλειας πτήσεων πολιτικών αεροσκαφών Γενικής Αεροπορίας σε Τερματικές Περιοχές που διαχειρίζεται η Πολεμική Αεροπορία (MTMAs) και χάρτες τους δημοσιεύονται στο AIP από την ΥΠΑ προς χρήση από πολίτες χειριστές αεροσκαφών.

  1. ΥΨΗ ΒΑΣΕΩΝ ΜTMA

Η ΥΠΑ αναγνώρισε, μετά από πολύ καιρό που το ζητούσαμε, πως κατά το ICAO Annex11 οι βάσεις των ΤΜΑ πρέπει να ορίζονται σε ύψος πάνω από την επιφάνεια (FTABOVESFC). Οι σχετικές ανανεώσεις έχουν ήδη περαστεί στο AIP στην ανανέωση που έρχεται τον Ιούλιο, το AIRAC AMDT 07/19, Effective 18 Jul 19.

Επειδή όπως βλέπουμε η αλλαγή αυτή έχει γίνει στο AIP μόνο για τις πολιτικές ΤΜΑ, παρακαλούμε όπως προβείτε άμεσα στον ανάλογο χαρακτηρισμό ύψους βάσης των MTMA’s σε ύψη από την επιφάνεια κατά ICAOAnnex 11. Είναι εξαιρετικά σημαντική αλλαγή διότι η παρερμηνεία του ύψους βάσης ΜΤΜΑ σε σχέση με το επίπεδο «μέσο ύψος Θαλάσσης» (AMSL) επιφέρει σημαντικά προβλήματα στην ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ όσο το ανάγλυφο εδάφους ανεβαίνει.

Ζητούμε να εφαρμόσετε ότι αναφέρει το ICAO Annex11.

  1. ΜΤΜΑ Τανάγρας

Α) VFR ύψη και διαδρομές

Η ΜΤΜΑ Τανάγρας έχει ένα σοβαρό και επικίνδυνο λάθος σε VFR διαδρομές. Στο σκέλος ERETRIA-LIMNI που είναι σε ύψη 1000’ βόρεια πορεία, 1500’ νότια πορεία, υπάρχει το όρος «Μαυρηνόρα» με υψόμετρο 2.119’ ακριβώς κάτω από την εν λόγω διαδρομή ανατολικά της Μαλακάσας. Τα ύψη αυτά πρέπει να αναθεωρηθούν άμεσα για να μην γίνει κάποιο τραγικό συμβάν σε ημέρα με μειωμένη ορατότητα στην περιοχή.

Β) Σημεία εισόδου εξόδου στο νότιο όριο.

Η Πάχη Μεγάρων είναι το κύριο αεροδρόμιο Γενικής Αεροπορίας δυτικά των Αθηνών. Υπάρχει VFR κυκλοφορία που συχνά φεύγει βόρεια με ανάγκη να διασχίσει την ΜΤΜΑ Τανάγρας προς Κωπαΐδα ή βόρεια Εύβοια κλπ. Προκειμένου να αποφεύγεται η εμπλοκή με ΤΜΑ Αθηνών και το όρος Πάρνηθα στο σημείο ABLON, θα εξυπηρετούσε σημαντικά αν η ΜΤΜΑ Τανάγρας είχε επίσημα ως σημεία εισόδου τα ήδη υπάρχοντα σημεία GERMI (Δυτικά Πόρτο-Γερμενό) και XORKI (Δυτικά Στεφάνι).

Προτείνουμε θέσπιση διαδρομών

GERMIßàVAGIA

XORKI ßàILIKI

ILIKIßàMALESINA

Χρησιμοποιώντας τα δυο αυτά σημεία ως VFR σημεία αναφοράς οι χειριστές μπορούν να αποφεύγουν τα όρη ΠΑΤΕΡΑΣ και ΚΙΘΑΙΡΩΝΑΣ και να εκτελούνται ασφαλέστερες πτήσεις από/προς Βορά.

Επίσης παρακαλούμε όπως συνεργαστείτε με την ΥΠΑ για θέσπιση δυνατότητας VFR διαδρομής μέσω GERMI και XORKI ώστε VFR πτήσεις από-προς ΜΤΜΑ Τανάγας & ΤΜΑ Αθηνών να πετούν με ασφάλεια στον άξονα Βορά-Νότο στην εν λόγω περιοχή χωρίς την ανάγκη ειδικής άδειας παρέκκλισης κάθε φορά.

Γ) Εμβέλεια VHF συχνότητας 120.250

Είναι πολύ συχνό το φαινόμενο πτήσεις VFR σε ύψη VFR να αδυνατούν να έρθουν σε επικοινωνία με Προσέγγιση/Πύργο Τανάγρας στην VHF συχνότητα 120.250 . Η εμβέλεια της συχνότητα περιορίζεται σημαντικά από ορεινούς όγκους της περιοχής. Παρακαλούμε όπως λύσετε το πρόβλημα αυτό που χρόνια τώρα ταλαιπωρεί και κάνει πιο επικίνδυνες τις VFR πτήσεις στην ΜΤΜΑ Τανάγρας.

Δ) LGP14 Χαλκίδας

Στα VFR routes MTMA Τανάγρας έχετε τη διαδρομή CHALKIS-ERETRIA στα 1000’ με Δυτική πορεία μέχρι τη Χαλκίδα και στα 1500’ με Ανατολική πορεία μέχρι την Ερέτρια. Στη Χαλκίδα η LGP14 απαγορεύει πτήση Ελικοπτέρων στην εν λόγω περιοχή ακτίνας 1.5νμ και ύψους “GND-2000 FTALT”. Στο ίδιο σημείο δε, έχετε και HOLD πολιτικών αεροσκαφών στα 1500’.

Παρακαλούμε όπως υψώσετε το σκέλος CHALKIS-ERETRIA σε μεγαλύτερα ύψη για VFR που μόνο ΑΣΦΑΛΕΙΑ παρέχει για τη Γενική Αεροπορία και θα λύσει και το «τυπικό» πρόβλημα της υπερπτήσης Ελικοπτέρων της LGP14 άνω των 2000’.

  1. ΜΤΜΑ Λάρισας

Στην MTMA Λάρισας έχετε θεσπίσει εξαιρετικά πολύπλοκες διαδρομές VFR με 12 υποχρεωτικά σημεία αναφοράς μόλις 4 έως 7 ν.μίλια απόσταση μεταξύ τους, περιμετρικά στα 8ν. μίλια πέριξ του αεροδρομίου Λάρισας. Πρέπει να απλοποιήσετε αυτές τις διαδρομές διότι στην πράξη είναι σχεδόν ανέφικτες. Η αναφορά τους δε στον ασύρματο από δύο και μόνο αεροσκάφος είναι ικανή να μπλοκάρει τη συχνότητα από τις συνεχείς επικοινωνίες.

Παρακαλούμε για τις ενέργειές σας στα παραπάνω σημαντικά θέματα που επηρεάζουν στην ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ.

Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε συνεργασία/βοήθεια.

Με εκτίμηση,

Για την AOPA Hellas