Athens TMA redesign

Το σχέδιο της ATHENS TMA φαίνεται ότι λύνει τα περισσότερα προβλήματα, ιδιαίτερα των πτήσεων VFR. Μεταξύ αυτών είναι η κατάργηση των VFR διαδρομών και η αλλαγή κατηγοριοποίησης. Το επικείμενο σχέδιο με όλες τις λεπτομέρειες θα κοινοποιηθεί σύντομα για τελική διαβούλευση και παράθεση σχετικών προτάσεων.  
 
Διαβάστε την αναφορά του Στ. Φανουράκη, εκπροσώπου των φορέων της Γενικής Αεροπορίας: 

 
Αγαπητοί συνάδελφοι καλημέρα.
 
Σε συνέχεια διαβουλεύσεων και εργασιών, σας ενημερώνω ότι εχθές Τρίτη 16 του μηνός και ώρα 12:30 έτυχα συνάντησης ως εκπροσωπος της <<ΕΝΩΣΗΣ>> και των φορέων ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ προκειμένου να ενημερωθώ για τις εξελίξεις θέματος.
 
Στην συνάντηση παρευρίσκοντο επικεφαλείς από την ΥΠΑ και ATHENS TMA όπως και η προϊσταμένη κυρία Παπαδάκη με τους συνεργάτες της, ενώ οικοδεσπότης ο οποίος και συντονίζει τις ενέργειες ήταν ο κύριος Νικόλαος Ιωσήφ Manager Operation Compliance & Transportation από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών <<ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ>>. 
 
Ενημερώθηκε για το μέχρι τώρα σχέδιο του ATHENS TMA το οποίο εκ πρώτης φαίνεται ότι λύνει το μέγιστο των προβλημάτων ιδιαίτερα των πτήσεων VFR που κυρίως μας αφορά. Τα πιό σημαντικά που μπορώ να αναφέρω προς το παρόν, είναι η κατάργηση των VFR διαδρομών και η αλλαγή κατηγοριοποίησης. Το επικείμενο σχέδιο με όλες τις λεπτομέρειες θα μας κοινοποιηθεί σύντομα για τελική διαβούλευση μεταξυ μας και παράθεση σχετικών προτάσεων.  
 
Ως πρόεδρος της <<ΕΝΩΣΗΣ>> αλλά και ως επιχειρηματίας θέλω να εκθειάσω και να ευχαριστήσω για τον ζήλο, επαγγελματισμό και την εργασία των υπαλλήλων (Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας ) της ΥΠΑ της προϊσταμένης κυρίας Παπαδάκης  και όλων των επιτελών που έφεραν επιτέλους ένα καλό αποτέλεσμα, σεβόμενοι και λαμβάνοντας υπόψην τις ανάγκες μας τις προτάσεις μας τις ανησυχίες μας και το ενδιαφέρον μας.
 
Δυστυχώς η εφαρμογή του εκτιμάται το 2027. Μέχρι τότε πρέπει να προετοιμαστούμε ώστε να βελτιώσουμε τις υπάρχουσες συνθήκες λειτουργίας του αεροδρομίου Μεγάρων αλλά και συνεχώς εργαζόμενοι να προετοιμαστούμε ώστε να καταστήσουμε αυτό ένα σύγχρονο αεροδρόμιο Γενικής Αεροπορίας ευρωπαϊκής πρωτεύουσας όπως είναι η Αθήνα. 
 
Για το λόγο αυτό σας ενημερώνω επίσης ότι έχει προγραμματιστεί συνάντηση με τον Υφυπουργό Εθνικής Αμύνης την 1η Οκτωβρίου και τα αιτηματα μας και οι προτάσεις θα θα είναι κατά σειρά επείγοντος και προτεραιότητας τα παρακάτω.
1. Απομάκρυνση του πεδίου ρίψεων αλεξιπτωτιστών και κάθε άλλης εκτός πτητικής δραστηριότητας από το αεροδρόμιο Μεγάρων.
2. Η συμμετοχή της <<ΕΝΩΣΗΣ>> στην διαβούλευση με σκοπό την άμεση υλοποίηση και εφαρμογή ενός μνημονίου συνεργασίας μεταξύ των  υπουργείων  Εθνικής Άμυνας και Μεταφορών και επικοινωνιών που θα εξασφαλίζει τις ανάγκες και την προοπτική των χρηστών της Γενικής Αεροπορίας του αεροδρομίου Μεγάρων.
3. Κατάργηση των παράτυπων διαδικασιών διαχείρισης των πτήσεων VFR στο αεροδρόμιο Μεγάρων αφού δεν εξασφαλίζουν την διαφάνεια και αξιοκρατία και ούτε συνοδεύονται από επίσημη εγκεκριμένη διαδικασία. Αντί αυτού πιστή εφαρμογή των διεθνών κατά ICAO και EASA κανονισμών και διαδικασιών. 
4. Παραχώρηση περισσότερων χώρων του στρατοπέδου -αεροδρομίου Μεγάρων  για τις ανάγκες της Γενικής Αεροπορίας. Απαλλοτρίωση παρακείμενων χώρων και επέκταση του αεροδρομιου.
5. Διαβούλευση για την μίσθωση των  αεροδρομίων (πρώην 132 ΣΜ)  Αγρινίου και (πρώην 126 ΣΜ) Ηρακλείου για τις ανάγκες της Γενικής Αεροπορίας. 
6. Ότι άλλο χρήσιμο και αναγκαίο προκύψει από τις δικές σας προτάσεις
 
Αγαπητοί συνάδελφοι παρά τις διαφορές και διαφωνίες μεταξύ μας οι προσπάθειες οι συνεργασίες και η καλή πίστη για τα κοινά φέρνει το καλύτερο για όλους. Σε άλλους πολύ σε άλλους λιγότερο  σε άλλους καθόλου. Παρόλα αυτά η συμμετοχή όλων μας είναι αναγκαία και επιβεβλημένη.
 
Οι προτάσεις σας ευπρόσδεκτες.
 
Διατελώ μετά τιμής 
Στυλιανός Φανουράκης